no consumer

Hvorfor bli en Canon partner?

Canons partnerkanal er et hjelpemiddel for oss og våre partnere for å samle ferdigheter og nyskapning for å utvikle Canons merkevare, produkter, løsninger og tjenester for å gi gjensidig nytte.

Vi hos Canon forstår at kundene våre trenger følgende:

  • en tydeligere vei til profitt som er konkurransedyktig med andre produkter og tjenester
  • nyskapning av produkter som er konkurransedyktige på markedet
  • pålitelig levering av og støtte til Canons produkter
  • en partner med troverdighet i markedet

Drive forretninger på en enkel måte

Canon arbeider for å gjøre det enklere for våre partnere å gjøre forretninger med oss. Vi støtter dem med på alle stadier i prosessen, fra planlegging til støtte etter salget. Vår tilnærming til forretninger er påvirket av Kyosei-filosofien vår. Kyosei betyr å leve og jobbe sammen for å bidra positivt til fellesskapet. Vi er veldig stolte av menneskene hos oss som kontinuerlig følger denne filosofien. Vi stiller alltid med en ressurs og en samarbeidsvillig tilnærming når vi jobber med våre partnere, for å sikre at vi forstår deres problemer og leverer løsninger som gir felles fordeler.

Planlegg virksomheten

Det finnes tre ulike Canon partnerprogrammer som er utformet for å gi våre partnere det som passer perfekt for deres evner og ferdigheter. Vi jobber sammen med våre partnere for å finne ut hva som blir best i henhold til den årlige forretningsplanen deres. Dette støtter opp under forretningsmålene og gjør det mulig for dem å vokse med Canon. Vi identifiserer områder der partnerne har rom for å utvikle seg, slik at vi kan hjelpe dem med å levere større verdi, kompetanse og forretningsfordeler. Forretningsplanen inneholder en omfattende analyse av partnerens virksomhet, noe som fører til en avtale om strategisk retning. Dette gjøres igjen klart gjennom tydelige mål og en visjon for fremtiden. Vi samarbeider med dem for å utvikle en handlingsplan for å realisere denne visjonen, og vi går tilbake til den to ganger i året for å se på fremgangen og gjøre nødvendige endringer for å sikre at partnerne er på riktig vei. Våre dedikerte kontoadministratorer og ekspertkonsulenter tilbyr også flotte forretningsmuligheter og verdifull innsikt i markedet.

Øk bedriftens kompetanse

Canons partnerprogrammer består av et omfattende utvalg av sertifiseringer. Første trinn er å vise at partnerne har ferdighetene og kunnskapene som kreves for å levere kvalitetstjenester til kundene sine. Sertifiseringer er en anerkjennelse på partnernes bestemte ferdighetsområder og bredden på porteføljen de kan tilby til kundene. Sertifiseringene er en måte for partnerne å vise frem ferdighetene sine på, få belønning for dem og bruke dem til å gjøre sluttbrukerne mer fornøyde. Vi fokuserer på å utvikle partnerteamenes kompetanse innen Canons teknologi på stadier før, under og etter salg. Vi gir dem tilgang til Canons opplæringsportal, hvor de finner både personlig og nettbasert opplæring som er utformet for å gi teamet deres en omfattende kunnskap og erfaring som kreves for å stimulere vekst.

Maksimer fortjenesten

Partnerprogrammet er tilpasset for at det finnes ulike partnere, som har ulike mål for å arbeide med Canon og derfor mottar støtte på ulike nivåer. Nivået av støtte partnerne mottar, avhenger av deres:
  • lojalitet og engasjement
  • sertifiseringer
  • evner
Forretningsdrivere er en drivkraft i partnerprogrammet. Canon gir partnerne en pakke med økonomiske belønninger som sikrer at de får avkastning på investeringen sin. Driverne justeres etter forretningsplanen deres for å hjelpe dem med å vokse og få flere kunder. Vi støtter aktivt vekst, reservedeler, tromler og forbruksvarer, markedsføringssamarbeid, anbud, produkter og utstillinger i kampanjer samt spesialtilbud.

Skap etterspørsel

Canon partneridentiteten, utstillingsmaterialer og arrangementer hjelper partnerne å bli synligere på markedet og bli gjenkjent av målkundene sine. Vi avholder arrangementer på internasjonale utstillinger som EXPO, der partnerne kan besøke oss, og de kan til og med sende invitasjoner til eksisterende og potensielle kunder. Vi bruker et partnerlokaliseringsverktøy til å rute potensielle kunder i regionen deres til dem, og gir anbefalinger om hvordan de får tilgang til kundeinformasjon av høy kvalitet. Vi hjelper til med å lage budskap som engasjerer partnernes eksisterende og potensielle kunder, og skaper etterspørsel. Vi støtter partnerne, avhengig av sertifiserings- og kompetansenivå, med innsyn i vertikaler (f.eks. produksjon, utdanning, jus) og gir tilgang til kampanjemateriell beregnet på andre beslutningstakere, f.eks. økonomi- eller markedsføringssjefer.

Selg

Vi ønsker å selge mer. Derfor utstyrer vi partnerne våre med et utvalg av verktøy som hjelper dem med å fullføre salgene. Salgsverktøyene er:
  • verktøy for sammenligning av konkurranse og motargumenter
  • innsiktsrapporter
  • støtte ved arrangementer
  • konfiguratorer
  • vertikale verktøy
  • kampanjeressurser
  • innhold fra tankeledere
Alle disse salgsverktøyene er tilgjengelige via partnerportalen vår. Partnerportalen fungerer som partnernes egen kontoadministrasjon. Den er alltid tilgjengelig og har all informasjonen de trenger. Vi arrangerer også regelmessige kampanjer og insentiver hvert år for å øke partnernes salgstall.

Overgå kundenes forventninger

Når partnere gjennomfører et salg, fortsetter vårt dedikerte støtteteam å hjelpe dem med å levere utmerket kundebehandling og øke etterspørselen. Vi tilbyr:
  • verktøy for ekstern service
  • kundestøtte
  • utdanningsprogrammer for serviceteknikere
  • opplæring
  • teknisk støtte på stedet
  • fremtidssikring