no consumer

Støtte for forbrukerprodukter

    Feedback

    Vennligst hjelp oss med å forbedre vår Service ved å fullføre en kort undersøkelse basert på dine erfaringer med Canons support nettsider.

    Fullfør undersøkelsen

    Nei, takk

    Reparere produktet

    Finn ut alt du trenger å vite om å sende produktet til reparasjon. Dette inkluderer å finne et reparasjonssenter, trinnene du må gå gjennom for å ordne med reparasjon og et utvalg av vanlige spørsmål som kan gi svar på ting du lurer på.

    Verksteder

    Velg produktet ved hjelp av søkefiltrene for å sørge for at du finner riktig, godkjent verksted som kan reparere Canon-produktet ditt.

    Deretter kan du ta med produktet direkte til reparasjonssenteret eller ordne levering. Se mer informasjon om reparasjonsprosessen.

    Merk – Avhengig av hvor du bor, kan du være kvalifisert for en garantiservice på stedet hvis du eier en imageRUNNER C1225iF, PIXMA PRO-1, imagePROGRAF PRO-1000 eller en valgt MAXIFY- eller i-SENSYS-skriver. Hvis skriveren din er dekket av Canons europeiske garantisystem (EWS), må du først kontrollere tilgjengelighet og, hvis du er kvalifisert, kontakte oss direkte for å avtale garantiservice på stedet. Hvis du ikke er kvalifisert for service på stedet, kan du finne et autorisert reparasjonssenter nedenfor.

    Canon-produktet mitt fungerer ikke. Hva gjør jeg?

    I første omgang foreslår vi at du ser på støtteområdet for forbrukerprodukter, som inneholder informasjon som kan hjelpe deg med å løse problemet. Etter å ha valgt produkt, vil du ha tilgang til vanlige spørsmål, brukerhåndbøker, drivere, programvare og fastvarenedlastinger. Det vil også være annen informasjon som kan være nyttig for deg, blant annet hvordan du kan kontakte oss for å motta støtte via telefon og e-post.

    Hvis du ikke klarer å løse problemet ved hjelp av disse ressursene og produktreparasjon er nødvendig, kan du følge fremgangsmåten nedenfor. Siden det kan være lokale forskjeller i fremgangsmåten mellom ulike land, må du kontroller støttesidene for ditt land ved hjelp av landvelgeren.


    Canon-produktet mitt må repareres. Hvordan går jeg frem?

    1 – Skriv ut og fyll ut det standard reparasjonsskjemaet fra Canon, som du sender inn med produktet

    Dette skjemaet vil gi oss all informasjonen vi trenger for å undersøke problemet med produktet, reparere det hvis det er nødvendig, og oppdatere deg om statusen for reparasjonen. Hvis du ikke kan skrive ut skjemaet, kan du bekrefte den samme informasjonen i et brev som du sender til oss sammen med produktet.

    2 – Finn nærmeste autoriserte Canon-verksted

    Bruk lokaliseringsverktøyet for reparasjonssenter for å finne informasjon om nærmeste Canon-autoriserte verksted.

    3 – Sørg for at du inkluderer all nødvendig informasjon med produktet som returneres

    Ved garantireparasjon er det nødvendig å inkludere datert kjøpsbevis for produktet. Canon kan ikke tilby garantireparasjoner uten slik dokumentasjon.

    4 – Sikre at produktet er forsvarlig pakket for transport

    Canon påtar seg ikke noe ansvar for tap eller skader som oppstår under transport, derfor anbefaler vi at produktet er trygt og forsvarlig pakket. Avhengig av verdien av produktet kan du også vurdere å forsikre forsendelsen.

    Vær oppmerksom på at det alltid er mulig for deg å personlig levere et produkt til et godkjent Canon-verksted. Åpningstider, adresse og andre relevante detaljer finner du via koblingen til reparasjonskontakter ovenfor.


    Når jeg har sendt produktet til reparasjon, hva skjer videre?

    Når produktet er mottatt av et autorisert Canon-verksted, blir det registrert i reparasjonssystemet, og vi sender en bekreftelse til deg for å bekrefte mottaket.

    Hvis du krever garantireparasjon for produktet, foretar vi en undersøkelse av produktet og dokumentasjon for å bekrefte at garantien gjelder. Hvis garantireparasjon gjelder, går produktet til vår standard reparasjonsprosess, når det er ferdig, vil produktet bli sendt til deg, eller du kan hente det.

    Hvis garantireparasjon ikke er aktuelt, vil du bli informert om dette og få et prisoverslag for reparasjon mot betaling. Denne vurderingen kan innebære et lite gebyr, men du vil bli kontaktet for avtale før dette. Det vil tydelig fremkomme av prisoverslaget om reparasjonen dekkes av ordningen vår med reparasjon til fast pris, ellers gis et prisoverslag basert på nødvendige reservedeler og arbeid.

    Prisoverslag fra Canon kan alltid godtas eller avslås av kunden ved å informere det aktuelle autoriserte Canon-verkstedet. Avslag på et prisoverslag vil føre til at produktet returneres av Canon. Godta prisoverslaget hvis du vil at produktet skal gå gjennom reparasjonsprosessen, og når det er ferdig, vil produktet bli sendt til deg, eller du kan hente det.

    Canon beskytter ditt personvern, og personlig informasjon som du oppgir, brukes bare for gjennomføring av reparasjonen. Dine personlige data oppbevares trygt av Canon, og vil ikke bli brukt til noe annet formål. For ytterligere detaljer om Canons personvernerklæring kan du se våre Vilkår og betingelser.

    Her er en liste over vanlige spørsmål som kan hjelpe deg hvis du trenger å reparere produktet.

    Vanlige spørsmål

    Merk, denne informasjonen gjelder kun Canons konsumentprodukter.

    Sp: Hva koster det å avslå et kostnadsoverslag?

    Sv: Dette varierer fra verksted til verksted og er avhengig av hvilket produkt det handler om.

    Sp: Hvor leverer jeg inn mitt feilaktige/defekte produkt som fortsatt er under garanti?

    Sv: Ta kontakt med nærmeste serviceverksted for innlevering/innsending av ditt produkt. Du kan også kontakte din forhandler for hjelp.

    Sp: Hva skal jeg sende med når jeg leverer inn mitt produkt til service? Tilbehør, ladere, kabler etc.

    Sv: Send inn tilbehøret som hører med til produktet om ikke problemet er bekreftet til en bestemt del. VELDIG VIKTIG! Når du sender inn din skriver så skal skrivehodet og blekkpatroner alltid være i/sendes med. (For Swap@home gjelder ikke dette)

    Sp: Hvordan får jeg status på min reparasjon?

    Sv: Uansett om du leverte inn ditt produkt direkte til et serviceverksted eller din forhandler så skal du kontakte innleveringsstedet.

    Sp: Jeg vil ha et nytt produkt istedet for at dere reparerer det.

    Sv: Som regel reparerer Canon produktene, verkstedet bestemmer om produktet skal byttes ut. Ta kontakt med din forhandler om du har spørsmål rundt nyinnkjøpt produkt.

    Sp: Jeg vil klage på reparasjonen, det savnes deler når den kom tilbake etter reparasjon etc.

    Sv: Ta kontakt med serviceverkstedet som utførte reparasjonen.
    Jeg opplever samme problem etter reparasjonen, hva gjør jeg?
    Hvis serviceverkstedet ikke har lykkes i å løse problemet så kontaktes de igjen, slik at du kan klage på reparasjonen.

    Sp: Hva koster reparasjonen for mitt produkt som er utenfor garanti?

    Sv: Ta kontakt med nærmeste serviceverksted for kostnadsoverslag.

    Sp: Koster det noe å levere inn et produkt som viser seg å være feilfritt?

    Sv: Under garantitiden koster det ingenting.

    Sp: Hvor kan jeg få tak på manualer, drivere eller programvare?

    Sv: Ta kontakt med nærmeste forhandler om du har mistet din manual/programvare/driver-CD slik at en ny bestilles til deg. Vil du ha tak på den seneste driveren så finner du den på websiden http://www.canon.no/Support/Consumer_Products/index.aspx

    Sp: Hvor henvender jeg meg for å bestille tilbehør eller forbrukningsartikler til produktet?

    Sv: Ta kontakt med nærmeste forhandler.

    Sp: Hvor kan jeg kjøpe reservedeler til mitt produkt?

    Sv: Observere at garantien ikke gjelder om du har byttet noen deler ved å demontere produktet. Da anbefaler vi at du alltid henvender deg til et autorisert Canon verksted. Andre eksterne deler kan du bestille hos Convena International, tlf. 23 06 73 00 eller EET Nordic, www.eetnordic.com

    Reparasjonsskjema

    Skriv ut fra dette skjemaet, og fyll ut all nødvendig informasjon. Dette skjemaet vil gi oss all informasjonen vi trenger for å undersøke problemet med produktet, reparere det hvis det er nødvendig, og oppdatere deg om statusen for reparasjonen. Hvis du ikke kan skrive ut skjemaet, kan du bekrefte den samme informasjonen i et brev som du sender til oss sammen med produktet.

    Skriv ut og fyll ut standard Canon-reparasjonsskjema som returneres med produktet.