imageFORMULA DR2010C og DR2510C

imageFORMULA DR-2010C Oslo, 11. mars 2008 - Som en del av den nye imageFORMULA-porteføljen lanserer Canon nå de to første dokumentskannerne i serien med høyoppløslig fargeskanning: imageFORMULA DR-2010C og imageFORMULA DR-2510C.

Canons nye imageFORMULA-merke benyttes av samtlige skannere, inkludert ScanFront network skannere, DR- og CR-serien. Nye imageFORMULA plasserer Canon som den ubestridte lederen innenfor dokumentskanning. Samtidig lanseres to nye imageFORMULA-produkter.

DR-2510C skanner 25 sider eller 50 bilder i dupleks i minuttet, mens DR-2010C skanner 20 sider eller 40 bilder i dupleks i minuttet. De nye produktene inneholder også en forbedret CIS-sensor som tillater produktene å skanne i samme hastighet uavhengig av fargesetting. Med dette tilbyr Canon dermed banebrytende skannerkvalitet til også mindre arbeidsplasser.

- Begge skannerne tilbyr god skannerkvalitet til små arbeidsgrupper for en overkommelig pris. Arbeidsgruppesegmentet leder vekstområdet innefor skannermarkedet og lanseringen av disse to produktene bidrar til at Canon fortsetter å øke sin markedsandel i dette segmentet, sier Tom Witt, Markedssjef i Canon Norge.

Innovativ design gjør produktene plassbesparende samtidig som de tilbyr markedsledende funksjonalitet. Blant annet er produktene utstyrt med de nye JOB-knappene slik at brukerne kan stille inn egne regler for ulike jobber. Skanningene utføres mer effektivt siden brukeren kan skanne direkte til et navngitt sted, i spesifikt format, farge og oppløsning med kun få tastetrykk. Begge produktene er energibesparende og skrur seg automatisk av og på i takt med oppkoblet PC.

Begge produkter tilbyr forbedret dokumentbehandling. De tar i bruk et nytt system som gjør det enklere å operere mellom dokumentstørrelser- og tykkelser. imageFORMULA DR-2510C tilbyr også mer effektiv papirmating ved å benytte Ultrasonic Double Feed Detection – en funksjon som gjør at man så godt som eliminerer risikoen for å miste data.

De nye produktene tilbyr løsninger som Auto-Colour Detection, Text Orientation Recognition, Advanced Text Enhancement, Skip Blank Page, Moirè Reduction og Capture Perfect 3.0. I tillegg inneholder de en komplett tredjepart software pakke som tilbyr ”out of the box” funksjonalitet innenfor officeoppgaver som PDF, arkivering og OCR. Produktene anbefales for skanning av større volum (opptil 1500 sider daglig) og skanning til e-mail eller PC.

Canon er et verdensomspennende konsern som i 2008 omsatte for ca. 225 milliarder norske kroner. Selskapet er anerkjent som ledende innovatør og leverandør av kommunikasjonsløsninger innen bilde- og dokumentbehandling for både privatpersoner og bedrifter på verdensbasis.

I Norge er Canon organisert i to selvstendige forretningsområder: Consumer Imaging (bildekommunikasjonsløsninger; foto, video, skrivere, skannere, faks og multifunksjonsprodukter, mm) og Business Solutions (print- og dokumentløsninger til kontor- og produksjons-miljøer). Konsernet Canon Norge as hadde i 2008 en omsetning på ca. 1,5 milliarder norske kroner, og ved utgangen av året var det 332 ansatte. Mer informasjon om selskapet finnes på www.canon.no

Finner du ikke det du leter etter? Søk i vårt   Nyhetsarkiv

Presserom

Last ned