imageFORMULA DR-X10C for profesjonelle printbyråer

imageFORMULA DR-X10C Oslo, 11. mars 2008 - imageFORMULA DR-X10C er rettet mot det profesjonelle markedet og er den første produksjonsskanneren for mellomstore volum. Maskinen kombinerer høyhastighets-fargeskanning, innovativ dokumentmating, overlegen bildekvalitet og driftssikkerhet.

DR-X10C er Canons nye ledende modell og er full av spesialfunksjoner som for eksempel automatisk fargegjenkjennelse, tekstforbedring og tekstgjenkjennelse. Produktet er brukervennlig og utstyrt med Capture Perfect, en programvare som skanner og lagrer dokumenter. Produktet skanner opptil 100 sider og 200 bilder i minuttet, både 200 og 300 dpi i portrettformat eller 128ppm/256ipm i landskap. DR-X10C er designet med hensyn til kvalitet og varighet, og maskinen skanner opptil 60 000 dokumenter daglig.

Produktet er brukervennlig og av eksepsjonell kvalitet. Det inneholder en rekke banebrytende teknologier og tilbyr en sensitiv hardware bildesensor, samt auto-detection av papirstørrelse og vinkler. I tillegg har produktet en automatisk ”prøv på nytt funksjon” hvis en dobbelmating skulle forekomme. Active Separation Torque Control gjør at alle dokumenter separeres og administreres – uavhengig av tykkelse.  DR-X10C har støvfri skanning og inneholder effektive støvbørster og vifter som renser bildeglasset før hvert dokument skannes – dette bidrar til god bildekvalitet.

- Å kunne fange og dele hardcopyinformasjon elektronisk er et stadig voksende behov. Introduksjonen av Canons nye ledende imageFORMULA DR-X10C er et viktig steg, og produktet leverer høyhastighets kvalitetsskannere for profesjonelle og større firmaer innenfor både utdanning- og offentlig sektor, sier Tom Witt, markedssjef i Canon Norge.

Canon er markedsleder innenfor segmentene kontor og bedrift. Introduksjonen av det nye produktet bygger på Canons erfaringer og representerer deres første steg inn i den mellomstore produksjonssektoren. Tidligere lanseringer av nye high-performance jobbgruppe skannere for mindre volumer er: imageFORMULA DR-2010C og imageFORMULA DR-2510C.

Canon er et verdensomspennende konsern som i 2008 omsatte for ca. 225 milliarder norske kroner. Selskapet er anerkjent som ledende innovatør og leverandør av kommunikasjonsløsninger innen bilde- og dokumentbehandling for både privatpersoner og bedrifter på verdensbasis.

I Norge er Canon organisert i to selvstendige forretningsområder: Consumer Imaging (bildekommunikasjonsløsninger; foto, video, skrivere, skannere, faks og multifunksjonsprodukter, mm) og Business Solutions (print- og dokumentløsninger til kontor- og produksjons-miljøer). Konsernet Canon Norge as hadde i 2008 en omsetning på ca. 1,5 milliarder norske kroner, og ved utgangen av året var det 332 ansatte. Mer informasjon om selskapet finnes på www.canon.no

Finner du ikke det du leter etter? Søk i vårt   Nyhetsarkiv

Presserom

Last ned