ADOS 6.2 - ny dokumentbehandlingsløsning for bedriftsmarkedet

ADOS 6.2 Oslo, 12. mars 2008 - Canon lanserer ADOS 6.2, en ny versjon av ADOS dokumenthåndtering. Løsningen integreres med Microsoft Dynamics NAV, et forretningssystem (ERP) for bedriftsmarkedet. Produktet øker produktiviteten og sparer dokumentbehandlingskostnader.

Organisasjoner drar mer nytte av sine eksisterende IT-investeringen ved å implementere en kostnadseffektiv dokumentbehandlingsløsning som ADOS 6.2. Produktet beskytter sensitiv informasjon og kan implementeres på kun få uker. Kunder kan forvente en ROI innen seks måneder, mot gjennomsnittlig 1 og 3 år i andre lignende tilfeller.

Løsningen gjør det enklere for kunnskapsarbeidere å distribuere og håndtere organisasjonens dokument- og informasjonsflyt. I tillegg gjør den det lettere for organisasjonen å fange, arkivere, søke og hente opp informasjon. Løsningen reduserer behandlingstiden og gir enkel tilgang til oppdaterte lister. ADOS 6.2 er skalerbart og forbedrer effektiviteten på kontoret ved å forenkle krevende arbeidsprosesser.

- Canon vet at det stadig stilles strengere krav til produktivitet og effektive løsninger. ADOS 6.2 jobber sammen med Microsoft Dynamics NAV for å gjøre det enklere enn noen gang å etablere et dokumentbehandlingssystem som leverer konkurransedyktige og kostnadssparende elementer som bidrar til økt effektivitet, sier Tom Witt, markedssjef for Office Solutions i Canon Norge.

Canon og ADOS Corporation GmBH har jobbet sammen siden 1999 og Canon eier nå 49 % av det østerrikske selskapet. Det eksklusive samarbeidet gjør at kunder vil få tilgang til en rekke nyskapende løsninger. Samarbeidet har høstet stor suksess og nylig sikret Canon og ADOS seg for øvrig kunde nummer 1000 i britiske Mencap.

Canon er et verdensomspennende konsern som i 2008 omsatte for ca. 225 milliarder norske kroner. Selskapet er anerkjent som ledende innovatør og leverandør av kommunikasjonsløsninger innen bilde- og dokumentbehandling for både privatpersoner og bedrifter på verdensbasis.

I Norge er Canon organisert i to selvstendige forretningsområder: Consumer Imaging (bildekommunikasjonsløsninger; foto, video, skrivere, skannere, faks og multifunksjonsprodukter, mm) og Business Solutions (print- og dokumentløsninger til kontor- og produksjons-miljøer). Konsernet Canon Norge as hadde i 2008 en omsetning på ca. 1,5 milliarder norske kroner, og ved utgangen av året var det 332 ansatte. Mer informasjon om selskapet finnes på www.canon.no

Finner du ikke det du leter etter? Søk i vårt   Nyhetsarkiv

Presserom

Last ned