Canon annonserer samarbeid med AGFA og lanserer imagePRESS C6000/C6000VP på DRUPA

imagePRESS C6000VP Oslo, 3. april 2008 - For å tilby sine profesjonelle løsninger til en ennå større del av den grafiske industrien lanserer Canon nå to nye produkter i imagePRESS-serien. Canon har innledet samarbeid med AGFA for arbeidsflytløsingen på produktene.

C6000VP (Velocity Production) og C6000 har allerede satt standard og blitt måleparameter for trykkvalitet og ytelse i industrien. Begge modellene trykker i 1.200 x 1.200 dpi med et kvalitetsnivå som er sammenlignbart med offsettrykk. Begge har en hastighet på 60 A4 sider pr minutt (3.600 sider pr time) og for VP-modellen uavhengig av papirtykkelse. Maskinene kan leveres med magasin for høyere volum med bypass-brett, i tillegg til liminnbinder og punch-funksjoner.

Produktene er tilgjengelige nå og har imponerende arbeidsflytkontroll og innovative etterbehandlingsløsninger. Begge produktene er utstyrt med elastisk Advanced Image Transfer Belt som gjør at trykket føyer seg etter strukturen på det mediet man trykker på, og skaper dermed et ennå mer nøyaktig resultat.  Maskinene har også oljefri Twin Fusing system, et dobbelt varmeelement, som sikrer optimal hastighet. Begge kan utstyres med ulike serveralternativer og håndterer selv den mest kompliserte jobben på en effektiv måte. De nye maskinene har en lavere pris enn flaggskipmodellen C7000VP, og er dermed tilgjengelig for ennå flere brukere. Produktene blir å finne på DRUPA (29. mai til 11. juni) og er også en del av Canons nye imponerende showrom i Brussel.

Samarbeidet mellom Canon og AGFA gjør det mulig for Canons imagePRESS å integrere fullstendig med AGFA Graphics nye Apogee suite – en ledende arbeisflytløsning. De to markedsledende selskapene har gått sammen om en løsning som er mer effektiv, fleksibel og integrert med løsninger designet for å hjelpe kunder til lettere å oppnå sine økonomiske mål.

- Av og til dukker det opp et produkt som har en dramatisk betydning for markedet, og imagePRESS-serien er eksempler på det. C6000VP og C6000 utvider Canons portefølje av digitaltrykkløsninger i farge, og bringer markedet til nye høyder, sier Bjørn Frantsen, produktsjef for professional solutions i Canon Norge.

Canons samarbeid med AGFA kombinerer tradisjonelle og digitale arbeidsflytløsninger og vil dermed appellere til flere brukere. Det nye software-programmet fra AGFA Graphics representerer en av de mest automatiserte, brukervennlige arbeidsflytløsningene på markedet og er designet for å gi kunden mer funksjonalitet og kontroll.

Canon er et verdensomspennende konsern som i 2008 omsatte for ca. 225 milliarder norske kroner. Selskapet er anerkjent som ledende innovatør og leverandør av kommunikasjonsløsninger innen bilde- og dokumentbehandling for både privatpersoner og bedrifter på verdensbasis.

I Norge er Canon organisert i to selvstendige forretningsområder: Consumer Imaging (bildekommunikasjonsløsninger; foto, video, skrivere, skannere, faks og multifunksjonsprodukter, mm) og Business Solutions (print- og dokumentløsninger til kontor- og produksjons-miljøer). Konsernet Canon Norge as hadde i 2008 en omsetning på ca. 1,5 milliarder norske kroner, og ved utgangen av året var det 332 ansatte. Mer informasjon om selskapet finnes på www.canon.no

Finner du ikke det du leter etter? Søk i vårt   Nyhetsarkiv

Presserom

Last ned