Helix Production Workflow

Oslo, 7. april 2008 - Helix Production Workflow, en ny softwareløsning for trykk og produksjon lanseres på DRUPA. Løsningen - som er utviklet av NT-ware og distribueres eksklusivt av Canon - er mer avansert, tyngre, mer dedikert og bedre tilpasset det grafiske markedet.

Softwareløsningen hjelper byråer å automatisere og forenkle printprosessen. Den komplette PDF-baserte løsningen er enkel å konfigurere for printleverandører og gir maksimal fleksibilitet.

Løsningen bygger videre på NT-wares uniFLOW Output Manger (OM) – et omfattende system som brukes i for eksempel skoler. Løsningen har en oppgradert spesialdesignet grafisk løsning for kreative og kommersielle kunder.

Integrasjonen med ledende dataprogrammer i Canons portefølje gjør at printbyråer kan levere kostnadseffektiv og personalisert printservice. I tillegg støtter den også intelligent produktsjonsstyring på alle Canons produkter.

Helix Production Workflow lar seg matche 100 % med UniFLOW Output Manager (OM) og muliggjør blant annet kunderapportering og kostnadsallokering. Løsningen samsvarer i følge CIP4 standarder (en standard som omfatter ordre og informasjonsflyt i grafiske produksjon) også med Job Definition Format (JDF). Dette gjør at integrasjonen med andre systemer som Customer Relations Management (CRM), Enterprise Resource Planning (ERP) og Management Information Systems (MIS) er mulig.

- Vi er veldig fornøyde med løsningen som Canon og NT-ware har jobbet tett sammen om. Løsningen er tilpasset kundens behov. Den har blitt konstruert av NT-ware (et Canon eid firma), og er basert på tilbakemeldinger fra kunder og salgsorganisasjoner rundt omkring i Europa. Målet var å tilby et trygt og fleksibelt system som er fornuftig priset og enkelt å bruke, sier Magnus Blegen, produktsjef for professional solutions i Canon Norge.

Canon er et verdensomspennende konsern som i 2008 omsatte for ca. 225 milliarder norske kroner. Selskapet er anerkjent som ledende innovatør og leverandør av kommunikasjonsløsninger innen bilde- og dokumentbehandling for både privatpersoner og bedrifter på verdensbasis.

I Norge er Canon organisert i to selvstendige forretningsområder: Consumer Imaging (bildekommunikasjonsløsninger; foto, video, skrivere, skannere, faks og multifunksjonsprodukter, mm) og Business Solutions (print- og dokumentløsninger til kontor- og produksjons-miljøer). Konsernet Canon Norge as hadde i 2008 en omsetning på ca. 1,5 milliarder norske kroner, og ved utgangen av året var det 332 ansatte. Mer informasjon om selskapet finnes på www.canon.no

Finner du ikke det du leter etter? Søk i vårt   Nyhetsarkiv

Presserom

Last ned