Canon oppgraderer imagePRESS

Oslo, 7. april 2008 - Canon lanserer den neste versjonen av i1 Process Control system, utviklet av
X-Rite, på DRUPA (Düsseldorf, 29. mai – 11. juni). Løsningen gir imagePRESS-kunder komplett kontroll over deres fargeproduksjoner.

Den intelligente softwareløsningen gir kunden bedre kontroll over fargestyring. Løsningen er industrigodkjent av blant andre FOGRA, og produktet gjør en nøyaktig jobb.  I tillegg til å ha forbedret grafikken,  har den nye versjonen en interaktiv lagringsfunksjon som gjør at man kan lage en profil som det er mulig å endre på. Funksjonen optimaliserer trykket, nøyaktigheten og profilen som styrer hvordan det ferdige resultatet skal se ut.

Canon fortsetter å levere innovative løsninger til sine kunder gjennom å inngå sterke partnerskap med ledere innenfor teknologiske ekspertiseområder. Eksisterende imagePRESS-kunder vil få en gratis oppgradering til versjon 2 av i1 Process Control. Den nye versjonen vil overta som nøkkelelement i nye imagePRESS-løsninger som kommer på markedet.

- Våre kunder forventer overlegen farge og produktivitet fra Canon-produkter, og Process Control hjelper dem å oppnå gode resultater. Den intelligente software løsningen er lett å bruke og gir kunden full oversikt over integrerte fargesystemer. Systemet sørger for komplett harmoni mellom printeren og fargeegenskapene fra operatørens display til ferdig print, sier Magnus Blegen, produktsjef for professional solutions i Canon Norge.

En rekke nye maskiner som også lanseres på DRUPA, vil være tilgjengelige mot slutten av 2008. Disse nye maskinene er designet for det kommersielle printmarkedet og vil tilbys i ulike hastigheter og konfigurasjoner. I tillegg til å kunne printe opptil 135 A4-sider i minuttet, vil produktene også inneholde et spekter avanserte spesialfunksjoner.

Canon er et verdensomspennende konsern som i 2008 omsatte for ca. 225 milliarder norske kroner. Selskapet er anerkjent som ledende innovatør og leverandør av kommunikasjonsløsninger innen bilde- og dokumentbehandling for både privatpersoner og bedrifter på verdensbasis.

I Norge er Canon organisert i to selvstendige forretningsområder: Consumer Imaging (bildekommunikasjonsløsninger; foto, video, skrivere, skannere, faks og multifunksjonsprodukter, mm) og Business Solutions (print- og dokumentløsninger til kontor- og produksjons-miljøer). Konsernet Canon Norge as hadde i 2008 en omsetning på ca. 1,5 milliarder norske kroner, og ved utgangen av året var det 332 ansatte. Mer informasjon om selskapet finnes på www.canon.no

Finner du ikke det du leter etter? Søk i vårt   Nyhetsarkiv

Presserom

Last ned