iR C3080i og iR C3580i - nye multifunksjonsprintere i farge

Oslo, 17. april 2008 - Canon styrker sine tilbud til mindre arbeidsgrupper og firmaer med to nye multifunksjonsprintere (MFP) i farge. De nye maskinene tilbyr utskrifter som er både kostnadseffektive og til å stole på.

Canon lanserer to nye MFP-maskiner: iR C3080i og iR C3580i. Maskinene er spesielt tilpasset små og mellomstore firmaer og arbeidsgrupper som ønsker å oppgradere til fargemaskiner.

iR C3080i overtar for bestselgeren fra 2007: iR C2880i, som solgte over 29 000 eksemplarer i Europa. Den nye maskinen bygger videre på suksessen til de tidligere modellene og styrker Canons fargeportefølje ytterligere.

De nye produktene inneholder Canons industriledende fire-trommel-teknologi og produserer dermed et flott resultat. iR C3580i printer opptil 30 fargesider i minuttet og 35 i sort/hvitt. iR C3080i printer opptil 28 fargesider i minuttet og 30 sider i sort/hvitt.

De nye produktene er utstyrt med trådløst nettverk, som gjør at man kan plassere dem hvor som helst på kontoret. iR C3080 og iR C3580i er nettverkklare og tillater raskere nettverkadministrering. Videreutviklede sikkerhetsfunksjoner som datakryptering, sletting av harddisk og passordbeskyttelse bidrar til å beskytte sensitiv informasjon som skrives ut på et travelt kontor.

- Canon vet at det er viktig å tilby kostnadseffektive fargemaskiner som er til å stole på – også til mindre arbeidsgrupper og firmaer. Lanseringen av de nye produktene er viktig og de styrker Canons tilbud i fargemarkedet. Maskinene bygger videre på suksessen til de markedsledende forgjengerne og bidrar til at Canon beholder sin plass som den ubestridte lederen i markedet, sier Lars Petter Pedersen, produktsjef i CBS Norge.

InfoSource har kåret Canon til lederen innen det europeiske fargemarkedet med 23,9 % salgsøkning fra 2006. Alle de nye produktene er konkurransedyktig priset og bidrar til å øke Canons andel av fargemarkedet.

Canon er et verdensomspennende konsern som i 2008 omsatte for ca. 225 milliarder norske kroner. Selskapet er anerkjent som ledende innovatør og leverandør av kommunikasjonsløsninger innen bilde- og dokumentbehandling for både privatpersoner og bedrifter på verdensbasis.

I Norge er Canon organisert i to selvstendige forretningsområder: Consumer Imaging (bildekommunikasjonsløsninger; foto, video, skrivere, skannere, faks og multifunksjonsprodukter, mm) og Business Solutions (print- og dokumentløsninger til kontor- og produksjons-miljøer). Konsernet Canon Norge as hadde i 2008 en omsetning på ca. 1,5 milliarder norske kroner, og ved utgangen av året var det 332 ansatte. Mer informasjon om selskapet finnes på www.canon.no

Finner du ikke det du leter etter? Søk i vårt   Nyhetsarkiv

Presserom

Last ned