iPF720 - storformatprinter med harddisk

Oslo, 18. april 2008 - ImagePROGRAF iPF720 har imponerende 80GB minne på harddisken og er laget for arkitetfirmaer og andre som trenger en storformatprinter med flere funksjoner. Skriveren er en av de aller raskeste innenfor dette markedet.

ImagePROGRAF iPF720 kan produsere en A0-side på kun 56 sekunder. Maskinen er tilpasset HP-GL/2 og HP RTL, i tillegg til HDI-driver for Windows. Dette betyr at produktet går overens med de ledende programvarene som brukes av profesjonelle innen Computer Aided Design- (CAD) og Geographical Information Systems (GIS).

Produktet er utstyrt med en rekke funksjoner som for eksempel muligheten til å lagre og slette mailbokser og sortering av utskriftsjobber. Produktet administrerer også printkøer og gir muligheten til å prioritere printjobber. I tillegg kan man kontrollere blekk- og papirvalg direkte fra desktop.

- Lanseringen av denne maskinen betyr at vi kan utvide vår markedsandel innen CAD og GIS- markedet. Vi har nå et produkt som ikke bare er det raskeste i sin klasse, men som også har innebygd harddiskdrive, sier Jan Kristiansen, produktsjef i Canon Norge.

Produktet har Canons egenutviklede FINE- (full photlithography Inkjet Nozzle Engineering) printerhodeteknologi som gjør at printeren også leverer fotokvalitet på glatt papir. I tillegg er det også utstyrt med fem-farge-blekk-systemet hvor fotosort farge er inkludert. Produktet sørger for nøyaktig og skarpt trykk og leverer oppløsning på 1,200 dpi med dråpestørrelse på fire picoliter.

Produktet har Canons høyhastighets LCOA som sørger for raskere og mer nøyaktig bilde administrasjon. Det nye produktet har også en stor brukervennlig LCD skjerm.

Canon er et verdensomspennende konsern som i 2008 omsatte for ca. 225 milliarder norske kroner. Selskapet er anerkjent som ledende innovatør og leverandør av kommunikasjonsløsninger innen bilde- og dokumentbehandling for både privatpersoner og bedrifter på verdensbasis.

I Norge er Canon organisert i to selvstendige forretningsområder: Consumer Imaging (bildekommunikasjonsløsninger; foto, video, skrivere, skannere, faks og multifunksjonsprodukter, mm) og Business Solutions (print- og dokumentløsninger til kontor- og produksjons-miljøer). Konsernet Canon Norge as hadde i 2008 en omsetning på ca. 1,5 milliarder norske kroner, og ved utgangen av året var det 332 ansatte. Mer informasjon om selskapet finnes på www.canon.no

Finner du ikke det du leter etter? Søk i vårt   Nyhetsarkiv

Presserom

Last ned