Canon høster suksess med imagePRESS

imagePRESS C6000VP Oslo, 14. mai 2008 - Canons imagePRESS-maskiner utmerker seg og vinner to industripriser. Flaggskipmodellen imagePRESS C7000VP går av med Masuda-prisen fra Nikkan Industry Newspaper.

Maskinen C6000 i samme serie vinner Best of Show-prisen innen Process Color Digital Printing Equipement på ON DEMAND-utstillingen i Boston, USA.

Masuda-prisen deles ut til produkter som viser eksepsjonelle resultater og prisen deles sjelden ut hvert år. Prisen var opprinnelig en del av ”Best 10 Awards” som ble etablert i 1958, og er et incentiv for nye teknologiske utviklinger. Andre selskap som tidligere har vunnet prisen er Toyota, Hitachi og Fanuc.

Best of Show-prisen avgjøres i samarbeid med diverse markedsundersøkelser og konsulentfirmaet InfoTrends. Juryen består av personer fra den grafiske industrien. imagePRESS C6000 får prisen fordi den leverer høy trykkvalitet raskt og i tillegg er veldig fleksibel. Slike typer maskiner tilbys vanligvis ikke til en så attraktiv pris. imagePROGRAF iPF8000S, en storformatprinter i Canons portefølje, ble også viet stor oppmerksomhet under prisutdelingen.

- Utmerkelsene er en bekreftelse på at vi treffer når det gjelder utviklingen av imagePRESS-serien. C7000VP er spydspissen i markedet og nå har den også blitt anerkjent av resten av industrien. Ikke bare leverer maskinen det kunden forventer, men den overgår også deres forventninger, sier Vidar Vorpenes, Marketing Manager, Professional Solutions, Canon Norge.

Canon er et verdensomspennende konsern som i 2008 omsatte for ca. 225 milliarder norske kroner. Selskapet er anerkjent som ledende innovatør og leverandør av kommunikasjonsløsninger innen bilde- og dokumentbehandling for både privatpersoner og bedrifter på verdensbasis.

I Norge er Canon organisert i to selvstendige forretningsområder: Consumer Imaging (bildekommunikasjonsløsninger; foto, video, skrivere, skannere, faks og multifunksjonsprodukter, mm) og Business Solutions (print- og dokumentløsninger til kontor- og produksjons-miljøer). Konsernet Canon Norge as hadde i 2008 en omsetning på ca. 1,5 milliarder norske kroner, og ved utgangen av året var det 332 ansatte. Mer informasjon om selskapet finnes på www.canon.no

Finner du ikke det du leter etter? Søk i vårt   Nyhetsarkiv

Presserom

Last ned