Ny versjon av salgssuksessen iW360

Oslo, 26. juni 2008 - Canons nye dokumentløsning, iW360 v2.0, tilbyr formatuavhengig, sømløst samarbeid på kontoret som øker effektiviteten og produktiviteten. iW360 v.2.0 har støtte for Vista og kan installeres på en server og deles med alle brukere.

Canons nye dokumentløsningssoftware gjør det mulig for små kontorer å jobbe effektivt sammen på dokumenter som er i bruk hver dag. iW360 v 2.0 lar arbeidsgrupper arkivere, søke, slå sammen, redigere og publiserer dokumenter i ulike formater. Softwareløsningen gjør det også mulig for brukere å dele dokumenter og data sømløst innen organisasjonene gjennom en arkivløsning: iW-document Manager.

Selskaper er under stadig press til å bli mer produktive, og medarbeidere behøver rask tilgang til informasjon og viktige dokumenter i ulike formater. I tillegg må de også ha mulighet til å dele denne informasjonen med kollegaer. Canons nye løsning gjør samarbeidet enklere ved at brukere håndterer dokumenter direkte i softwareløsningen tilpasset Canons multifunksjonsprinter. Dokumentene blir automatisk lagret i løsningen slik at man finner tilbake til dem ved å foreta et enkelt søk.

Bedrifter kan også programmere spesialtilpassede rutiner når de behandler dokumenter. For eksempel kan dokumenter skannes, arkiveres og distribueres til spesifikke destinasjoner ved hjelp av et tastetrykk. Automatisering av vanlige rutiner med iW Function Flow gjør at brukere jobber mer effektivt og sørger for at dokumenter håndteres og lagres.

I en undersøkelse blant nesten 2000 arbeidere i Europa, fant Canon ut at sinne og frustrasjon blant arbeiderne var et alvorlig problem på kontoret. 95 % av de undersøkte innrømmet at de var ofte sinte på jobb på grunn av tekniske problemer. Ansatte ønsker enkelhet når de håndterer informasjon og teknologi. 20 % blir sinte når de bruker lang tid å lete etter dokumenter på bedriftens nettverk. Ved å implementere dokumentløsninger som Canons iW360, gjør man det mulig for ansatte å håndtere, printe og behandle dokumenter lettere og mer effektivt.

Løsningen er tilgjengelig fra 1. mai

Canon er et verdensomspennende konsern som i 2008 omsatte for ca. 225 milliarder norske kroner. Selskapet er anerkjent som ledende innovatør og leverandør av kommunikasjonsløsninger innen bilde- og dokumentbehandling for både privatpersoner og bedrifter på verdensbasis.

I Norge er Canon organisert i to selvstendige forretningsområder: Consumer Imaging (bildekommunikasjonsløsninger; foto, video, skrivere, skannere, faks og multifunksjonsprodukter, mm) og Business Solutions (print- og dokumentløsninger til kontor- og produksjons-miljøer). Konsernet Canon Norge as hadde i 2008 en omsetning på ca. 1,5 milliarder norske kroner, og ved utgangen av året var det 332 ansatte. Mer informasjon om selskapet finnes på www.canon.no

Finner du ikke det du leter etter? Søk i vårt   Nyhetsarkiv

Presserom

Last ned