LBP5970 og LBP5975; fargeprintere for A3-format

Oslo, 26. juni 2008 - Canons nye LBP5970 og LBP5975 fargeprintere skriver ut opptil 30 fargesider i minuttet og 32 sider i sort/hvitt. De nye printerne er ideelle for små kontorer og individuelle brukere som regelmessig skriver ut på A3-format. LBP5975 har stifting av dokumenter.

Produktene er utstyrt med Canons 4-trommel-teknologi og produserer trykk av eksepsjonell kvalitet i høy hastighet. De har også en rekke funksjoner som øker produktiviteten og er enklere å bruke. Maskinene har et telleverk som gjør at kunder kan overvåke printbruken. Canon tilbyr også serviceavtale på maskinene.

Produktene kan integreres i et selskaps IT-nettverk og koples til trådløst nettverk som gjør at produktene kan plasseres hvor som helst på kontoret. Printerene har diverse sikkerhetsløsninger som for eksempel printkryptering og sletting av harddisk.

Kostnadskontroll er et viktig begrep. Firmaer ser stadig etter muligheter for å spare inn der det er mulig. De nye produktene er kostnadseffektive og leverer konkurransedyktig materiell. Canon ser at firmaer har ulike printbehov, og beholder sin markedsledende posisjon innefor fargepint ved å utvide sin portefølje, sier Lars-Petter Pedersen, Product Manager, Office i Canon Norge.

Studier gjennomført av InfoSource bekreftet at Canon har beholdt sin posisjon som lederen innen MFP-markedet i vest-Europa.

Produktene er tilgjengelig fra juni 2008.

Canon er et verdensomspennende konsern som i 2008 omsatte for ca. 225 milliarder norske kroner. Selskapet er anerkjent som ledende innovatør og leverandør av kommunikasjonsløsninger innen bilde- og dokumentbehandling for både privatpersoner og bedrifter på verdensbasis.

I Norge er Canon organisert i to selvstendige forretningsområder: Consumer Imaging (bildekommunikasjonsløsninger; foto, video, skrivere, skannere, faks og multifunksjonsprodukter, mm) og Business Solutions (print- og dokumentløsninger til kontor- og produksjons-miljøer). Konsernet Canon Norge as hadde i 2008 en omsetning på ca. 1,5 milliarder norske kroner, og ved utgangen av året var det 332 ansatte. Mer informasjon om selskapet finnes på www.canon.no

Finner du ikke det du leter etter? Søk i vårt   Nyhetsarkiv

Presserom

Last ned