Canon-skannere med tre industripriser

imageFORMULA-DR2510C Oslo, 2. juli 2008 - Tre dokumentskannere fra Canon utnevnes til best i klassen på Vår 2008 ”Pick” Awards. Canon-skannerne går av med tre av fire priser i skannerkategorien. Buyers Laboratory Inc (BLI), lederen innen uavhengig testing av dokumentbehandlingsprodukter, står bak kåringen.

De premierte Canon-produktene skårer spesielt høyt på pålitelighet. Skanneren for mindre kontorer; ImageFORMULA DR-2510C og produksjonsskanneren for mellomstore volum; imageFORMULA DR-X10C, samt Canons ledende nettverksskanner; ScanFront 220P utnevnes som vårens ”Picks” i BLI sine respektive kategorier.

BLI anerkjenner regelmessig de aller beste aktørene i sine to årlige ”Pick” Awards. Prisene går til produkter som oppnår de beste resultatene under BLIs merkebeskyttede test. Produktene dømmes utifra en rekke faktorer inkludert pålitelighet, brukervennlighet, produktivitet og verdi.

- Canons dokumentskannere går i bresjen for innovasjon. Produktene er av særdeles god kvalitet og tilfredsstiller behovene til markedet, sier Magnus Blegen Produktsjef for Product & Planning i Canon Norge. Det er fantastisk at vi vinner tre av fire kategorier, og dette understreker Canons posisjon som leder og innovatør i markedet, avslutter Blegen.

Canons DR-2510C får prisen for ”Outstanding Workgroup Scanner”. Produktet håndterer ulike typer papir godt, den er lett å bruke og den er et godt kjøp.

- Produktet har så godt som perfekt optisk tekstgjenkjenning selv når den skannet BLIs utfordrende lyse dokument, kommenterer BLIs Research Editor Lisa Reider.

I følge BLI gjør ScanFront 220P at brukere på samme nettverk enkelt og sikkert kan bruke fingeravtrykkattestering. Dette var noe av grunnen til at produktet kåres til ”Outstanding Network Skanner”. Med kun ett tastetrykk kan forhåndsinnstillinger programmeres. Det fargerike touch-displayet, bidrar til at produktet setter nye standarder i denne kategorien, sier BLI Test Technician Joe Ellerman.

Canons første produksjonsskanner for mellomstore volum, DR X10C, utnevnes til ”Outstanding Mid-Volume Production Scanner”. Produktet skanner opptil 100 sider og 200 bilder i minuttet, har flotte bearbeidingsfunksjoner for dokumenter og er enkel i bruk.

Fullstendig testrapport er tilgjenglig fra BLI ved forespørsel.

Canon er et verdensomspennende konsern som i 2008 omsatte for ca. 225 milliarder norske kroner. Selskapet er anerkjent som ledende innovatør og leverandør av kommunikasjonsløsninger innen bilde- og dokumentbehandling for både privatpersoner og bedrifter på verdensbasis.

I Norge er Canon organisert i to selvstendige forretningsområder: Consumer Imaging (bildekommunikasjonsløsninger; foto, video, skrivere, skannere, faks og multifunksjonsprodukter, mm) og Business Solutions (print- og dokumentløsninger til kontor- og produksjons-miljøer). Konsernet Canon Norge as hadde i 2008 en omsetning på ca. 1,5 milliarder norske kroner, og ved utgangen av året var det 332 ansatte. Mer informasjon om selskapet finnes på www.canon.no

Finner du ikke det du leter etter? Søk i vårt   Nyhetsarkiv

Presserom

Last ned