Braksuksess på DRUPA 2008

DRUPA Oslo, 3. juli 2008 - Resultatene fra DRUPA er over all forventing og understreker Canon-merkets popularitet og posisjon i markedet. Friske salgstall rapporteres fra hele porteføljen av produksjonsmaskiner, men salget av imagePRESS er spesielt imponerende – her rapporterer Canon Europa over 160 enheter solgt.

- Det grafiske markedet i Norge har tatt godt i mot vår nye ImagePRESS-teknologi, og vi hadde høye salgsmål i forkant av DRUPA. Våre kunder viser oss en igjen den tilliten vi hadde håpet og forventet. Over 20 ImagePRESS-maskiner er signert og den totale ordreverdien beløper seg til over 50 mill NOK.

Vi styrker med dette vår posisjon som en av bransjens viktigste leverandører innefor digitaltrykk og med de tilbakemeldingene vi sitter igjen med etter DRUPA, kommer vi til å ha noen fantastisk morsomme måneder foran oss sier Thomas Roberts, Country Manager Professional Print Canon Norge.

Salg av storformatprintere gikk også bra, med stor interesse spesielt omkring maskiner med dataassistert konstruksjon (CAD), inkludert prelanseringen av imagePROGRAF iPF810 og den prisbelønnede Canon imagePROGRAF 6100.

Sonen til Canon Essential Business Builder Program (CEBBP) fikk også mye oppmerksomhet. CEBBP består av en pakke med kundebehandlingsverktøy som seminarer og konsultasjoner som tar kunden igjennom datasettinger og multimedia teknikker.

- Det er veldig morsomt at vi har overgått alle våre salgsmål, og det er flott å se at så mange av våre kunder ønsker å utvikle løsningene sine gjennom ulike CEBBP. Vi produserer noen mektige maskiner, men nøkkelen til suksess er å vite hvordan man skal bruke dem til sitt fulle potensial. CEBBP hjelper kunden med dette, sier Vidar Vorpenes, Marketing Manager Professional Solutions Canon Norge.

- Som alltid er Drupa et intens industrievent, men på slutten av dagen når du drar hjem med flotte salgstall i kofferten, er det verdt det. Vi vil gjerne takke alle våre kunder som kom og besøkte oss i hall 8A. Vi har allerede bekreftet vår deltakelse på IPEX i 2010 som et direkte resultat av suksessen vi høstet på Drupa, avslutter Vorpenes.

Canon er et verdensomspennende konsern som i 2008 omsatte for ca. 225 milliarder norske kroner. Selskapet er anerkjent som ledende innovatør og leverandør av kommunikasjonsløsninger innen bilde- og dokumentbehandling for både privatpersoner og bedrifter på verdensbasis.

I Norge er Canon organisert i to selvstendige forretningsområder: Consumer Imaging (bildekommunikasjonsløsninger; foto, video, skrivere, skannere, faks og multifunksjonsprodukter, mm) og Business Solutions (print- og dokumentløsninger til kontor- og produksjons-miljøer). Konsernet Canon Norge as hadde i 2008 en omsetning på ca. 1,5 milliarder norske kroner, og ved utgangen av året var det 332 ansatte. Mer informasjon om selskapet finnes på www.canon.no

Finner du ikke det du leter etter? Søk i vårt   Nyhetsarkiv

Presserom

Last ned