imageFORMULA DR3010C

imageFORMULA DR-3010C Oslo, 28. august 2008 - Canon lanserer imageFORMULA DR-3010C, den raskeste skanneren for små og mellomstore firmaer hittil. Skanning av inntil 3000 dokumenter per dag, 30 sider i minuttet og forhåndsprogrammering av hyppig brukte innstillinger øker produktiviteten på arbeidsplassen.

DR-3010C er rettet mot små og mediumstore firmaer. Skanneren gjør at brukere enkelt kan arkivere og dele dokumenter i en rekke formater. Gjennom det avanserte jobbpanelet kan brukerne programmere ni ulike innstillinger. Hyppige brukte innstillinger og oppgaver som for eksempel skanning til email, printer eller søkbar Pdf, kan gjøres med kun et tastetrykk – dette sparer tid samtidig som det effektiviserer kontorarbeidet. DR-3010C egner seg til intensive jobber som for eksempel behandling av fakturaer og skjemaer.

Skanneren tilbyr økt effektivitet med avanserte etterbehandlinger som for eksempel tekstgjenkjennelse, automatisk fjerning av bildeforvridninger og fargegjenkjenning. Disse løsningene øker hastigheten på skanning og behandling.

DR-3010C er utstyrt med en omfattende software-pakke som inkluderer CapturePerfect, OmniPage, PaperPort og Adobe Acrobat Standard. Brukere vil også få BizCard Reader, et program som lager en søkbar database av visittkort.

- Canon har en sterk bakgrunn i skannermarkedet og ønsker å styrke og bygge videre på disse erfaringene. Inforsource spår at markedet for høyhastighetsskannere vil vokse med mer enn 10 % innen år 2012, og med sin brede skannerportefølje er Canon godt rustet til å møte markedets krav, sier Magnus Blegen, produktsjef for Canon Business Solutions Norge.

Canon er et verdensomspennende konsern som i 2008 omsatte for ca. 225 milliarder norske kroner. Selskapet er anerkjent som ledende innovatør og leverandør av kommunikasjonsløsninger innen bilde- og dokumentbehandling for både privatpersoner og bedrifter på verdensbasis.

I Norge er Canon organisert i to selvstendige forretningsområder: Consumer Imaging (bildekommunikasjonsløsninger; foto, video, skrivere, skannere, faks og multifunksjonsprodukter, mm) og Business Solutions (print- og dokumentløsninger til kontor- og produksjons-miljøer). Konsernet Canon Norge as hadde i 2008 en omsetning på ca. 1,5 milliarder norske kroner, og ved utgangen av året var det 332 ansatte. Mer informasjon om selskapet finnes på www.canon.no

Finner du ikke det du leter etter? Søk i vårt   Nyhetsarkiv

Presserom

Last ned