iPF820 - allsidig, høyhastighets storformatprinter

iPF820 Oslo, 16. oktober 2008 - ImagePROGRAF iPF820 er en av de første 5-fargers 44-tommers maskinene i Canons portefølje. Den skriver ut A1-format på 24 sekunder og A0 på 47 sekunder. Lav kostnad, høy hastighet og flott nøyaktighet er karakteristikker for det nye produktet i Canons storformatfamilie.

Gunstig pris, 5 blekkfarger og printerhode for pigmentert blekk som kombinerer rask utskrift med effektiv blekkbruk, gjør maskinen til et av de mest ettertraktede produktene for Computer Aided Design (CAD) og Geografiske informasjonssystemer (GIS).

iPF820 egner seg spesielt godt for utskrift av store volum av tegninger og kart. Maskinen reproduserer linjevidde ned til 0,02mm, med en imponerende nøyaktighet på 0,1 %.  Maskinen har full støtte for de vanligste tegne- og kart-programmene. Dette gjør at man kan tilpasse og rotere filene sine slik at de fyller ut hele papirrullen både i bredde og høyde. Dermed reduseres bortkastet bruk av papir.

iPF820 har to papirruller med automatisk byttefunksjon som gjør at man kan håndtere store jobber av ulik format og papirtype. Maskinene har rammefri utskrift – en løsning unik for Canon. Dermed fjernes behovet for å trimme kantene etter utskrift.

iPF820 har ”hot swap” blekk-beholdere på 330ml og 700ml kapasitet. Brukeren kan dermed bytte kassett etter behov. Maskinen har 80 GB hard drive og kan lagre store gjentakende jobber og disponere opptil 30 ulike mailbokser. Det er også mulig å slette jobber fra maskinens minne ved behov.

-iPF820-serien er svært konkurransedyktig både når det gjelder nøyaktighet, hastighet og pris. I uavhengige tester har 820 vist seg å være opptil 50 % raskere og bruke 1/3 av blekket i økonomisk utskriftsinnstillinger, enn nærmeste konkurrent, sier Magnus Blegen, Product Marketing Manager i Canon Norge. De siste 5 årene har vi gjort store innhugg i dette segmentet. De siste tallene fra InfoTrends viser at vi har økt vår markedsandel i Europa fra 8,3% i 2006 til 16,1% i 2007, avslutter Blegen.

I tillegg til maskinen har Canon utviklet en programvare i samarbeid med SCP. Kunden får dermed tilgang på en komplett løsning.  SCP Daylight CAD for Canon gir kunden en utskrift og Raster Imaging Processer-pakke (RIP), slik at kunder kan skrive ut jobber via nettverk eller lokalt.

iPF820 ble lansert på Drupa i år, og vil være på markedet i oktober. Maskinen skriver ut i 1200 dpi-oppløsning.

Canon er et verdensomspennende konsern som i 2008 omsatte for ca. 225 milliarder norske kroner. Selskapet er anerkjent som ledende innovatør og leverandør av kommunikasjonsløsninger innen bilde- og dokumentbehandling for både privatpersoner og bedrifter på verdensbasis.

I Norge er Canon organisert i to selvstendige forretningsområder: Consumer Imaging (bildekommunikasjonsløsninger; foto, video, skrivere, skannere, faks og multifunksjonsprodukter, mm) og Business Solutions (print- og dokumentløsninger til kontor- og produksjons-miljøer). Konsernet Canon Norge as hadde i 2008 en omsetning på ca. 1,5 milliarder norske kroner, og ved utgangen av året var det 332 ansatte. Mer informasjon om selskapet finnes på www.canon.no

Finner du ikke det du leter etter? Søk i vårt   Nyhetsarkiv

Presserom

Last ned