R3225-45-serien; sort/hvitt multifunksjonsserie med fargeskanning

iR3225-45 Oslo, 21. oktober 2008 - iR3225-45-serien tilbyr utskrift i sort/hvitt og fargeskanning av høy kvalitet. Serien er et nytt alternativ for bedrifter som tidligere utelukkende fokuserte på sort/hvitt.

I følge InfoSource beholder Canon sin status som nummer en innen sort/hvitt MFP-segmentet i Europa med 17,8% markedsandel i første halvdel av 2008. Som markedsleder lanserer Canon en ny serie sort/hvitt MFPer som skanner dokumenter i farge. Serien er et nytt alternativ for bedrifter som tidligere utelukkende fokuserte på sort/hvitt.

De nye maskinene erstatter forgjengerne som tidligere kun skannet i sort/hvitt.  Serien tilbyr utskrift i sort/hvitt og fargeskanning av høy kvalitet, trådløst LAN og to USB-uttak. i-send-funksjonen gjør at bedrifter som er avhengig av å skanne dokumenter kan distribuere disse til flere destinasjoner som for eksempel e-post, FTP, eller i-Fax. Arbeidsflyten er dermed enklere og man sparer både papir og toner. Maskinene er utstyrt med et stort touch-panel med overlegen bildekvalitet. Panelet har flere funksjoner og er raskere enn tidligere.

- Ved å tilby fargeskanning med økt brukervennlighet og sikkerhet er vi trygge på at iR3225-45-serien vil bli sort/hvitt-produktet som foretrekkes i kontormiljøer, sier Lars-Petter Pedersen, produktsjef for Canon Business Solutions.

iR3225-45-serien sørger for sikker dokumentbehandling. Ekstrautstyr som sletting av harddisk gjør at sensitiv informasjon fjernes automatisk på intervall fra produktet etter at det er skrevet ut, og at data som blir igjen på maskinen blir kryptert. PDF-kryptering og signaturvalgmuligheter gjør at brukere trygt kan dele dokumenter med forhåndsvalgte personer.

Modellene er nettverksklare og skriver ut i 1200 dpi.

Canon er et verdensomspennende konsern som i 2008 omsatte for ca. 225 milliarder norske kroner. Selskapet er anerkjent som ledende innovatør og leverandør av kommunikasjonsløsninger innen bilde- og dokumentbehandling for både privatpersoner og bedrifter på verdensbasis.

I Norge er Canon organisert i to selvstendige forretningsområder: Consumer Imaging (bildekommunikasjonsløsninger; foto, video, skrivere, skannere, faks og multifunksjonsprodukter, mm) og Business Solutions (print- og dokumentløsninger til kontor- og produksjons-miljøer). Konsernet Canon Norge as hadde i 2008 en omsetning på ca. 1,5 milliarder norske kroner, og ved utgangen av året var det 332 ansatte. Mer informasjon om selskapet finnes på www.canon.no

Finner du ikke det du leter etter? Søk i vårt   Nyhetsarkiv

Presserom

Last ned