iRC1021i - ny strømsparende allrounder

iR C1021i Oslo, 10. november 2008 - Den kompakte iRC1021i tilbyr mer miljøvennlig utskrift og enkelt fildelingssystem som øker produktiviteten på arbeidsplassen. I standby-funksjonen bruker maskinen kun 1,2 Watt. Dette er banebrytende for denne typen utskriftsmaskiner for små bedrifter og hjemmekontorer.

Maskinen skriver ut og skanner dokumenter i sort/hvitt og i farge. Den nye modellen skriver ut 21 sider i minuttet – både i sort/hvitt og i farge. Maskinen har automatisk fargegjenkjennelsesteknologi som oppdager hvilke sider av dokumentet som har farge på seg. Kostnadene på fargeutskrift holdes nede ved at maskinen i hovedsak skriver ut i sort/hvitt og i farge kun ved behov.

Den nye maskinen har flere muligheter når det gjelder deling av filer. isend-funksjonen, som er standard på maskinen, tillater brukere å dele informasjon raskt og lett ved å sende filer direkte på e-post eller faks. Andre alternativer inkluderer muligheten for å lagre dokumenter direkte til USB, desktop, File Transfer Protocol (FTP) eller filserver.

En solid dokumentmater og tilgang på opptil 850 ark på én gang sikrer at selv store jobber ikke er noe problem for denne maskinen. Et stort brukerpanel i farger gir kunden god kontroll over jobber til enhver tid.

- Nå for tiden er det mange som etterspør kostnadsbesparende løsninger. iRC1021i leverer utskrifter til en svært konkurransedyktig pris. Vi tilbyr kopi- og serviceavtale på maskinen på lik linje med multifunksjonsmaskinene våre. Dette betyr at brukerne får forutsigbare utskriftskostnader noe som gjør maskinen veldig populær, sier Lars-Petter Pedersen, produktsjef for Canon Business Solutions.

Det nye produktet kan settes opp med uniFLOW Output Manager som tilbyr avanserte funksjoner for dokumentstyring. Løsningen gjør at bedriften får full kontroll over utskriftene sine gjennom utskriftsanalyser og rapporter.

Canon er et verdensomspennende konsern som i 2008 omsatte for ca. 225 milliarder norske kroner. Selskapet er anerkjent som ledende innovatør og leverandør av kommunikasjonsløsninger innen bilde- og dokumentbehandling for både privatpersoner og bedrifter på verdensbasis.

I Norge er Canon organisert i to selvstendige forretningsområder: Consumer Imaging (bildekommunikasjonsløsninger; foto, video, skrivere, skannere, faks og multifunksjonsprodukter, mm) og Business Solutions (print- og dokumentløsninger til kontor- og produksjons-miljøer). Konsernet Canon Norge as hadde i 2008 en omsetning på ca. 1,5 milliarder norske kroner, og ved utgangen av året var det 332 ansatte. Mer informasjon om selskapet finnes på www.canon.no

Finner du ikke det du leter etter? Søk i vårt   Nyhetsarkiv

Presserom

Last ned