Photo Print Services

PhotoPrint Services Oslo, 13. november 2008 - Canon og Transeo Media lanserer nå Photo Print Services, en løsning som digitaltrykkerier kan tilby sine sluttbrukere og som gjør det mulig å lage fotoalbum, kalendere, gratulasjonskort, plakater og skilt i eget hjem.

Ukompliserte funksjoner gjør at man enkelt legger til imponerende effekter. Når brukerne er fornøyd med det endelige resultatet lastes filen opp på digitaltrykkerens server og skrives ut.

Med TAOPIX får digitaltrykkerier en tredelt løsning:

1. TAOPIX Design – dette er en mal som digitaltrykkeriet gir til sluttbruker. Sluttbrukeren laster så ned programmet og installerer det på egen PC
  2. TAOPIX Web - gjør at sluttbruker bestiller og har mulighet til å betale online eller hos digitaltrykkeriet ved henting
  3. TAOPIX Production – lager jobbeskrivelser og ferdigstiller produktet.

- Det digitale bildemarkedet åpner for mange nye muligheter for digitaltrykkerier. De har nå muligheten til å differensiere seg og kapitalisere på etterspørselen etter personlige fotoprodukter. Canon leverer løsninger som gir kunder ekstra verdi og hjelper bedriften bedre sin lønnsomhet, sier Vidar Vorpenes, markedssjef i Canon Norge.

- TAOPIX gir digitaltrykkerier fleksibilitet og kontroll over deres egen forretningsmodell. Kunden har også muligheten til å legge til nye produkter etter hvert som markedet utvikler seg, avslutter Vorpenes.

Photo Print Services produktinformasjon og brosjyre

I 2007 vokste fotobokmarkedet i Europa med 100%. Dette er nå en industri verdt over 3,5 milliarder NOK. Prognosene viser at innen 2011 vil industrien være verdt over 8,5 milliarder NOK.

Canon er et verdensomspennende konsern som i 2008 omsatte for ca. 225 milliarder norske kroner. Selskapet er anerkjent som ledende innovatør og leverandør av kommunikasjonsløsninger innen bilde- og dokumentbehandling for både privatpersoner og bedrifter på verdensbasis.

I Norge er Canon organisert i to selvstendige forretningsområder: Consumer Imaging (bildekommunikasjonsløsninger; foto, video, skrivere, skannere, faks og multifunksjonsprodukter, mm) og Business Solutions (print- og dokumentløsninger til kontor- og produksjons-miljøer). Konsernet Canon Norge as hadde i 2008 en omsetning på ca. 1,5 milliarder norske kroner, og ved utgangen av året var det 332 ansatte. Mer informasjon om selskapet finnes på www.canon.no

Finner du ikke det du leter etter? Søk i vårt   Nyhetsarkiv

Presserom

Last ned