imageFORMULA DR-7090C

imageFORMULA DR-7090C Oslo, 24. november 2008 - Den nye farge-dokumentskanneren er rask og allsidig, og tilbyr løsninger av høy kvalitet til mellomstore bedrifter. imageFORMULA DR-7090C forbedrer automatisk bildekvaliteten på dokumenter i dårlig forfatning slik at brukeren sitter igjen med et nærmest perfekt resultat.

Canon er lederen i markedet for høyhastighetsskannere for mindre volum med en 43% markedsandel i Norge.

Skanneren har en dokumentmater som kjører dokumentet igjennom kun en gang og trykker på begge sider av arket. Dette betyr at maskinen administrerer opptil 70 sider i minuttet. En høyhastighets flatbed-skanner i A3 gjør at brukerne effektivt kan skanne innbundne dokumenter eller dokumenter som er i dårlig forfatning. Maskinen har forbedret bildekvalitet og kompenserer og forsterker kvaliteten på den skannede bildet automatisk.

Registreringsverktøyet på skanneren tillater opptil 99 ulike skanneroppgaver på en gang. Ved ett tastetrykk skanner man til et utvalg destinasjoner inkludert delte mapper, e-post og utskriftsmaskiner.

-Kombinasjonen av både automatisk dokumentmater og flatbed gjør DR-7090C til et attraktivt produkt, sier produktsjef i Canon Norge, Toril Røstum. Skanneren har høy produktivitet, imponerende kvalitet på alt fra bilder til presentasjoner og ikke minst er den brukervennlig. Dette er egenskaper som appellerer til de fleste behov. Ved å utvide imageFORMULA-porteføljen beholder vi vår posisjon som markedsleder innen dette segmentet, avslutter Røstum.

ImageFORMULA DR-7090C erstatter DR-7080C og er tilgjengelig fra 24. november.

Canon er et verdensomspennende konsern som i 2008 omsatte for ca. 225 milliarder norske kroner. Selskapet er anerkjent som ledende innovatør og leverandør av kommunikasjonsløsninger innen bilde- og dokumentbehandling for både privatpersoner og bedrifter på verdensbasis.

I Norge er Canon organisert i to selvstendige forretningsområder: Consumer Imaging (bildekommunikasjonsløsninger; foto, video, skrivere, skannere, faks og multifunksjonsprodukter, mm) og Business Solutions (print- og dokumentløsninger til kontor- og produksjons-miljøer). Konsernet Canon Norge as hadde i 2008 en omsetning på ca. 1,5 milliarder norske kroner, og ved utgangen av året var det 332 ansatte. Mer informasjon om selskapet finnes på www.canon.no

Finner du ikke det du leter etter? Søk i vårt   Nyhetsarkiv

Presserom

Last ned