BLI-utmerkelse til Canon storformatskriver; Fall 2008 Pick

Buyers Laboratory Inc. - Pick of the Year 2008 - Fall 2008 Pick Oslo, 23. mars 2009 - Buyers Laboratory Inc (BLI) tildeler Canons storformatskriver imagePROGRAF iPF820 utmerkelsen ''Fall 2008 Pick'' og tittelen ''Outstanding Wide Format Colour Inkjet Multipurpose Printer''.

Den 44” storformatskriveren dekker behovene innen både teknisk- og grafisk bransje med sine avanserte produktegenskaper. Maskinen viser meget god trykkvalitet på en rekke bruksområder, fra kart og arkitektplaner på standard kopipapir til høykvalitetsbilder på Canon fotopapir.

Storformatskriveren har to valser som raskt kan veksle mellom papirtyper og lett tilpasses både separate ark og rull.  I tillegg har skriverdriveren Canons Print Plug-In for Microsoft Word og gir også mulighet for fri layout og utskrift uten hvite kanter.

Maskinen er utviklet for CAD, GIS, Copy shops og produksjonsmarkedet og har femfarget dye og pigmenterte skriverhoder. Skriveren er allsidig og produserer nøyaktige trykk av høy kvalitet i både farge og sort/hvitt på ulike typer materiell.

- I løpet av de siste fem årene har Canon gjort et sterkt innhugg i markedet. Det er svært hyggelig at BLI understreker Canons ledende teknologi og posisjon i markedet ved å gi oss en ny ”Pick”-pris, sier Toril Røstum, produktsjef for Canon Business Solutions. Våre kunder har ulike behov når det gjelder storformat og vi tilbyr maskiner som støtter disse behovene. Canon utvider sin portefølje med storformatskrivere og prisen fra BLI viser at vi beveger oss i riktig retning, avslutter Røstum.

Canon ble også tildelt ”MFP line of the year-prisen” for sjette gang siden 2000. I tillegg fikk Canon ”Pick-prisen” høsten 2008 for multifunksjonsskrivere for kontoret, og våren 2008 ble imagePROGRAF iPF6100 tildelt en pris fra BLI.

Canon er et verdensomspennende konsern som i 2008 omsatte for ca. 225 milliarder norske kroner. Selskapet er anerkjent som ledende innovatør og leverandør av kommunikasjonsløsninger innen bilde- og dokumentbehandling for både privatpersoner og bedrifter på verdensbasis.

I Norge er Canon organisert i to selvstendige forretningsområder: Consumer Imaging (bildekommunikasjonsløsninger; foto, video, skrivere, skannere, faks og multifunksjonsprodukter, mm) og Business Solutions (print- og dokumentløsninger til kontor- og produksjons-miljøer). Konsernet Canon Norge as hadde i 2008 en omsetning på ca. 1,5 milliarder norske kroner, og ved utgangen av året var det 332 ansatte. Mer informasjon om selskapet finnes på www.canon.no

Finner du ikke det du leter etter? Søk i vårt   Nyhetsarkiv

Presserom

Last ned