ImagePROGRAF iPF650, iPF655, iPF750 og iPF755 - nye storformatskrivere fra Canon

Oslo, 23. april 2009 - Canons nye storformatskrivere imagePROGRAF iPF650, iPF655, iPF750 og iPF755 reduserer kostnader ved at de er raskere og mer produktive. Skriverne egner seg spesielt godt for CAD- og GIS-markedet.

Maskinene har økt brukervennlighet og tilbyr en rekke funksjoner og verktøy som for eksempel kostnadssporing, Storformatskriverne har forbedret brukerpanel og har nye funksjoner som lagrer arktyper, detekterer feil mediesamsvar og sporer hvor lang tid utskriften tar. Maskinene, som egner seg spesielt godt for CAD- og GIS-markedet, har et nytt stilfullt og kompakt design.

Maskinene er blant de raskeste skriverne på markedet. iPF650 og iPF655 skriver ut A1-utskrifter på kun 30 sekunder. imagePROGRAF iPF750 og iPF755 produserer A0-ark på bare 48 sekunder.

En ny programvare sporer kostnader pr trykk, mens Canons eMaintenance-verktøy hjelper kundene å overvåke maskinytelsen, sporer delenes levetid og bestiller forbruksartikler.

- Canon-konsernet investerer årlig rundt 8% av sin netto omsetning i forskning og utvikling. Selv om eksisterende imagePROGRAF-skrivere i lang tid har vært best i klassen, er vi glade for å kunne introdusere en ny generasjon. Vi har gjort viktige forbedringer på områder som produktivitet, brukervennlighet og kvalitet for å kunne sikre at Canon ligger foran i CAD- og GIS-markedet når det gjelder storformatskrivere, sier Toril Røstum, produktsjef for Canon Business Solutions.

De nye storformatskriverne produserer en minste linjebredde på 0,02 mm og en nøyaktighet på +/- 0,1 %. I tillegg har maskinen Canons femfargede blekk og ny magenta for et bredere rødspekter.

Canons unike funksjoner er standard på alle modellene. “Hot Swap” blekkassettene gjør det mulig å bytte blekk under kjøring, mens utskrift uten hvite kanter reduserer tid brukt på etterbehandling. I tillegg kan produktene leveres med en uavhengig skjærer og Gigabit Ethernet tilknytning for raskere filoverføringer.

iPF655 og iPF755 har innebygd 80Gb harddisk og kan stilles i økonomimodus. Alle skriverne går overens HP-GL/2 og har palett- og penninnstillinger for å kunne integreres i eksisterende CAD- og GIS-miljøer. I tillegg er de kompatible med ledende CAD-programvarer og –systemer, og sikrer dermed en problemfri overgang fra eldre maskiner.

Canon har de siste årene økt sin markedsandel i A1/A0-segmentet fra 16,1 % i 2007 til 18,6 % i 2008.

imagePROGRAF iPF750 og imagePROGRAF iPF755 er leveringsklare i mai, mens imagePROGRAF iPF650 og imagePROGRAF iPF655 er tilgjengelige fra juni 2009.

Canon er et verdensomspennende konsern som i 2008 omsatte for ca. 225 milliarder norske kroner. Selskapet er anerkjent som ledende innovatør og leverandør av kommunikasjonsløsninger innen bilde- og dokumentbehandling for både privatpersoner og bedrifter på verdensbasis.

I Norge er Canon organisert i to selvstendige forretningsområder: Consumer Imaging (bildekommunikasjonsløsninger; foto, video, skrivere, skannere, faks og multifunksjonsprodukter, mm) og Business Solutions (print- og dokumentløsninger til kontor- og produksjons-miljøer). Konsernet Canon Norge as hadde i 2008 en omsetning på ca. 1,5 milliarder norske kroner, og ved utgangen av året var det 332 ansatte. Mer informasjon om selskapet finnes på www.canon.no

Finner du ikke det du leter etter? Søk i vårt   Nyhetsarkiv

Presserom

Last ned