Canon imageRUNNER ADVANCE hedret av BLI

Oslo, 2. februar 2010 – Canons imageRUNNER ADVANCE-maskiner stikker av med to priser fra Buyers Laboratory Inc. (BLI). Maskinene blir hedret med ”Fall 2009 Outstanding Achievement Award” på grunn av sin effektivitet, skannerkapasitet, brukervennlighet, sikkerhet og bidrag til kostnadsbesparelser og lavere miljøpåvirkning.

Brukervennligheten på maskinene er eksepsjonell. Brukerne lagrer sin egne personlige arbeidsflyt som en ettrykksknapp som inkluderer alle mottakere og nødvendige innstillinger. Den nye hurtigmenyen gir tilgang til den personlige arbeidsflyten via kontrollpanelet. BLI presiserer også at den nye store berøringsskjermen er mer intuitiv enn tidligere.

De mange nye skannefunksjonene på maskinene har også veid tungt i kåringen. Man skanner raskt papirdokumenter til flere mottakere. Med nye filformater som Adobe® PDF, Office Open XML og Reader Extensions er det enkelt å kommentere og legge inn notater på papirdokumenter, eller lagre dem for langsiktig arkivering.

- Dokumenter er livsnerven i enhver bedrift, og både papirkopier og elektroniske dokumenter er en integrert del av kontoret. Ved å automatisere dokumentprosessen med kraftig skannefunksjon og nytt brukervennlig grensesnitt gjør imageRUNNER ADVANCE-maskinene medarbeiderne mer produktive, sier Lars-Petter Pedersen, produktsjef for Canon Business Solutions i Norge. imageRUNNER ADVANCE har banebrytende teknologi og vi er glad for at BLI har sett at brukervennligheten i maskinene forenkler arbeidet, avslutter han.

Canons nye imageRUNNER ADVANCE-portefølje består av C5000-serien (30/35/45/51sider/min), C7000-serien (55/65sider/min), og produksjonsmaskinene C9000 PRO-serien (60/70sider/min). Alle er videreutviklet fra de tidligere iR-maskinene.

Canon er et verdensomspennende konsern som i 2008 omsatte for ca. 225 milliarder norske kroner. Selskapet er anerkjent som ledende innovatør og leverandør av kommunikasjonsløsninger innen bilde- og dokumentbehandling for både privatpersoner og bedrifter på verdensbasis.

I Norge er Canon organisert i to selvstendige forretningsområder: Consumer Imaging (bildekommunikasjonsløsninger; foto, video, skrivere, skannere, faks og multifunksjonsprodukter, mm) og Business Solutions (print- og dokumentløsninger til kontor- og produksjonsmiljøer). Konsernet Canon Norge as hadde i 2008 en omsetning på ca.1,5 milliarder norske kroner, og ved utgangen av året var det 332 ansatte. Mer informasjon om selskapet finnes på www.canon.no

Last ned pressemeldingen [PDF, 75 KB]

Finner du ikke det du leter etter? Besøk vårt nyhetsarkiv for å søke etter spesifikk informasjon i vår nyhetsdatabase.