Canon utvider imageRUNNER ADVANCE-porteføljen

Oslo, 21. april 2010 - Den nye sort/hvitt-serien består av seks multifunksjonsmodeller som egner seg for alt fra enkeltpersonsforetak til store organisasjoner. Modellene gir bedre effektivitet og sikkerhet, samtidig som de integreres lettere i eksisterende arbeidsflyt og har mindre miljøpåvirkning. Serien er utstyrt med en rekke forbedringer innen sikkerhet og dokumenthåndtering, og skriver ut 55,65 eller 75 sider i minuttet. De nye modellene erstatter iR50XX-serien og har mange forbedringer fra tidligere plattform, inkludert en ny avansert kontroller som leverer raskere administrasjon av flere jobber.

De nye modellene effektiviserer arbeidsplassen og sørger for automatisering av arbeidsflyt og trådløs integrasjon med IT-systemer. Modellen integreres sømløst med Canons kjerneløsninger, som for eksempel uniFLOW Output Manager (OM) og iW360, i tillegg til tredjepartsløsninger.

- Canon snakker med mer enn 10 000 kunder i Europa hver eneste dag, og utviklingen av imageRUNNER ADVANCE-plattformen er basert på de tilbakemeldingene vi har fått fra kunder og partnere. Fargemaskinene fra samme plattform ble lansert i fjor, og har blitt veldig godt mottatt. Vi komplimenterer nå de eksisterende modellene ved å lansere sort/hvitt-serien. Den nye 6000-serien hjelper til å øke produktiviteten i dokumenttunge miljøer, sier Lars-Petter Pedersen, produktsjef i Canon Norge.

Man tilpasser enkelt den nye touch-skjermen på maskinene til hver enkelt bruker slik at man kan bruke ettrykksfunksjoner for å få tilgang til programmer. I tillegg gir den nye designen på modellene en forbedret funksjonsstabilitet som reduserer brukskostnader og maksimerer oppetiden.

Den nye Single Pass Duplex-fargeskanneren skanner opptil 200 sider i minuttet til flere destinasjoner. De nye modellene arbeider trådløst med Adobe teknologi som Adobe PDF, Adobe PDF/!-1b og Reader Extensions PDF. Dette gjør at man raskt og enkelt samarbeider om dokumenter. Adobe PDF/A-1b filformat gjør at brukere får muligheten til å spare dokumenter i lang tid fremover.

- Canon ser at det er et behov for sort/hvitt utskrift i organisasjoner som ser etter kostnadseffektive måter å håndtere store volum av interne dokumenter. Våre nye modeller er basert på imageRUNNER ADVANCE-teknologien for å svare på disse behovene. Gjennom vårt samarbeid med Microsoft, NT-Ware og Adobe har vi utviklet en løsning som øker produktiviteten og effektiviteten til våre kunder, sier Lars Petter Pedersen, produktsjef i Canon Norge.

De nye modellene har avanserte sikkerhetsinnstillinger som for eksempel Document Scan Lock Kit, som gjør det umulig for uvedkommende å skanne og kopiere sensitiv informasjon. I tillegg kontrollerer Adobe Life Cycle Rights Management Service Es tilgang på dokumenter som flere jobber på. Canons egne My print Anywhere og uniFLOW OM-løsning gjør at brukere skriver ut sikkert fra enhver maskin som er koblet i nettverk. Tilleggsfunksjoner som datakryptering, sikker datasletting og muligheter for å fjerne drivere på harddisken, gir en ekstra grad av sikkerhet for bedrifter som håndterer sensitiv informasjon.

Den nye serien er Energy Star-sertifisert og har en av de laveste energiforbruksmålingene i sin klasse. Maskinene bruker over 50 % mindre energi enn tidligere modeller, og så lite som 1,5 Watt i søvnmodus. Modellen er i samsvar  med RoHS-direktivene.

Serien har gått igjennom Canons Life Cycle Assessment – et designsystem som minimere karbonutslippet til produktet i hele livssyklusen - fra produksjon og leveranse til energiforbruk. I tillegg har grønne teknologier som for eksempel bruk av bioplast og resirkulert plast gjort at serien reduserer sitt C02-utslipp med mer enn 10 % i forhold til tidligere modeller.

Den nye porteføljen som er tilgjengelig i juni består av 6 modeller; 6055, 6055i, 6065, 6065i, 6075 og 6075i. modellene skriver ut henholdsvis 55,65 og 75 sider i minuttet.
I tillegg til 6000-serien lanserer Canon i dag også en ny serie for grafisk bransje. ImageRUNNER ADVANCE 8000-serien er sort/hvitt lettproduksjonsmaskiner som skriver ut 85,95 og 1050 sider i minuttet.

Canon er et verdensomspennende konsern som i 2009 omsatte for ca. 219 milliarder norske kroner. Canon Norge as hadde i 2009 en omsetning på ca. 1,5 milliarder norske kroner. Selskapet hadde samme året 333 medarbeidere fordelt på 12 Canon Business Centere i ulike deler av landet, og på hovedkontoret i Oslo.

Canon er den ubestridte lederen innen både bildekommunikasjon og dokumentbehandling for både konsument- og bedriftsmarkedet. Vår produkt- og løsningsportefølje omfatter alt fra foto, video, skrivere, skanner og faks til multifunksjonsprodukter med tilhørende løsninger og tjenester. Mer informasjon om selskapet finnes på www.canon.no

Last ned pressemeldingen [PDF, 80 KB]

Finner du ikke det du leter etter? Besøk vårt nyhetsarkiv for å søke etter spesifikk informasjon i vår nyhetsdatabase.