Canon-konkurranse nå åpen

Oslo, 19. april 2010 - Canons ”Ta steget-konkurranse” er nå åpen for publikum. Samlede gevinst er på over 100 000 euro. Førstepremien er en fullkonfigurert digitaltrykkmaskin; Canon imageRUNNER ADVANCE PROC9070 PRO. Denne konkurransen er ment å inspirere trykkeribedrifter til å redefinere deres forretninger, og å oppdage andre forretningsområder de kan utvikle videre.

Konkurransen ble lansert i februar, og er nå åpen for bidrag fra publikum. Deltakerne kjemper om følgende premier til en totalverdi på over 100 000 euro. Premiene deles ut til vinnerne på en seremoni i Paris i oktober i år.

• Førstepremie er en fullkonfigurert digitaltrykkmaskin. Med maskinen følger det konsulenttjenester som leveres gjennom Canons Essential Business Builder Program.
  • Andre premie er en 44 tommers Canon imagePROGRAF iPF8300 storformatskriver. Maskinen leveres også med konsulenttjenester gjennom Canon Business Builder Program.
  • Tredjepremien er konsulenttjenester gjennom Canon Essential Business Builder Program.

For å ha mulighet til å stikke av med en av de ovennevnte premiene må deltakeren sende inn en formell forretningsplan for kommersiell drift av et trykkeri som involverer digitaltrykk. De 150 første som levere sitt bidrag vil være med i konkurransen. Deretter vil de 20 beste bidragene velges ut. Disse deltakerne vil få spørsmål om å sende inn en 3-årig finansiell plan. På bakgrunn av disse planene vil 10 finalister velges. Finalistene vil intervjues av et panel av uavhengige konsulenter, som vil kåre de tre vinnerne.

For å ferdigstille listen over de 20 beste bidragene vil juryen se på følgende elementer:

• Originalitet
  • Klar og overbevisende plan
  • Forslagets levedyktighet
  • Kvalitet på markedsundersøkelser og underliggende strategi
  • Salgsmuligheter og foreslått tilnærmingsmåte
  • Andre styrker og erfaring
  • Praktisk planlegging og implementeringsferdigheter
  • Volumbestandighet, utstyr og fasilitetsstrategi
  • Bevissthet av dagens og fremtidens teknologiske fremdrift
  • Bevissthet og omtanke for miljø og bærekraftig vekst

Kvalifiserte personer som ønsker å søke, kan følge prosessen under:

1. Fra samme nettside laster du ned aktuelle skjemaer. Det ligger også en nedlastbar veiledning på nettsiden.
  2. Fyll ut skjemaet og send det pr e-post til BusinessLeap@canon-europe.com sammen med eventuelle vedlegg. Alle bidrag må sendes inn innen midnatt (CET) 31. juli 2010.
  3. Du mottar en kvittering på innsendte bidrag på e-post.
  4. Intervjuene med de 10 finalistene blir avholdt mellom 1. august og 15. september. Vinneren får beskjed innen 30. september.
  5. Canon gir skriftlig tilbakemelding til hver deltaker som sender inn en komplett forretningsplan. Deltakere kan forvente seg denne tilbakemeldingen mellom 31. juli og innen slutten av oktober 2010.

- I tråd med vårt fokus på å hjelpe kundene våre å utnytte deres forretningsmuligheter til det fulle og ta deres bedrift til nye høyder, oppfordrer vi så mange som mulig til å ta del i denne konkurransen. For de som overveier en slik mulighet og vil snu deres kommersielle drømmer til virkelighet ved å ta deres bedrift i nye retninger, gir denne konkurransen dem en mulighet til å oppnå målene med en veldig liten risiko. Jeg ønsker alle deltakerne lykke til, sier Bjørn Frantsen, Market- & Channel Business Developer, Professional Print i Canon Norge.

Konkurranseregler og retningslinjer finner du på. Eventuelle spørsmål kan du sende til BusinessLeap@canon.com
Juryens beslutning er endelig og Canon vil ikke svare på henvendelser fra deltakere etter at konkurransen er avsluttet.

Canon er et verdensomspennende konsern som i 2009 omsatte for ca. 219 milliarder norske kroner. Canon Norge as hadde i 2009 en omsetning på ca. 1,5 milliarder norske kroner. Selskapet hadde samme året 333 medarbeidere fordelt på 12 Canon Business Centere i ulike deler av landet, og på hovedkontoret i Oslo.

Canon er den ubestridte lederen innen både bildekommunikasjon og dokumentbehandling for både konsument- og bedriftsmarkedet. Vår produkt- og løsningsportefølje omfatter alt fra foto, video, skrivere, skanner og faks til multifunksjonsprodukter med tilhørende løsninger og tjenester. Mer informasjon om selskapet finnes på www.canon.no

Last ned pressemeldingen [PDF, 82 KB]

Finner du ikke det du leter etter? Besøk vårt nyhetsarkiv for å søke etter spesifikk informasjon i vår nyhetsdatabase.