iF Design-pris til Canon-skanner

Oslo, 25. mars 2010 - Canons raskeste, minste, tosidige, flyttbare A4-skanner; imageFORMULA P-150 har blitt kåret til vinner av IF Product Design Award 2010. Dette er første gang at en dokumentskanner fra Canon blir anerkjent av International Forum (iF) Design. Produktet mottar prisen for sin enestående kvalitetsdesign. Skanneren er perfekt for små kontorer, hjemmekontorer, og generelt sett alle som trenger en rask og flyttbar skanner.

Av nærmere 2500 produkter, var det Canons P-150 som stakk av med det ettertraktede internasjonale varemerket for enestående design i kategorien for datamaskiner.

Den flyttbare skanneren ble lansert i november 2009. Den er en av de raskeste, minste USB-strømforskynte A4-dupleksskannerne på markedet. Den er perfekt for mobile brukere som trenger å skanne og overføre dokumenter på farten.  Det kompakte og stilige produktet gjør også at det egner seg godt for små kontorer og hjemmekontorer hvor man kanskje ikke har så god plass.

- Canons designteam har gjenoppfunnet den bærbare skanneren med en av de raskeste og letteste produktene i sin klasse. Den kombinerer utseende med en moderne sort overflate og brukervennlige funksjoner som bidrar til produktiv skanning. Med produktet demonstrerer vi at Canon leder an i markedet for bildeteknologi, innovasjon og stil, sier Toril Røstum, produktsjef i Canon. Som selskap må vi fortsette å utvikle vår produktportefølje, og overføre de moderne og klassiske egenskapene fra våre konsumentprodukter til våre produkter for bedriftsmarkedet, avslutter Røstum.

De siste 56 årene har iF Product Design Award-panelet evaluert mer enn 108 000 produkter. Produktene evalueres blant annet i forhold til kvalitet på design, valg av materialer, nivå av innovasjon, miljøvennlighet, funksjonalitet og ergonomi.

iF Design har opprettet en side på Internett som viser frem de nye vinnerne – dette inkluderer også P-150 i kategorien for datamaskiner.

P-150 er allerede tilgjengelig på markedet.

Canon er et verdensomspennende konsern som i 2008 omsatte for ca. 225 milliarder norske kroner. Selskapet er anerkjent som ledende innovatør og leverandør av kommunikasjonsløsninger innen bilde- og dokumentbehandling for både privatpersoner og bedrifter på verdensbasis.

I Norge er Canon organisert i to selvstendige forretningsområder: Consumer Imaging (bildekommunikasjonsløsninger; foto, video, skrivere, skannere, faks og multifunksjonsprodukter, mm) og Business Solutions (print- og dokumentløsninger til kontor- og produksjonsmiljøer). Konsernet Canon Norge as hadde i 2008 en omsetning på ca.1,5 milliarder norske kroner, og ved utgangen av året var det 332 ansatte. Mer informasjon om selskapet finnes på www.canon.no

Last ned pressemeldingen [PDF, 73 KB]

Finner du ikke det du leter etter? Besøk vårt nyhetsarkiv for å søke etter spesifikk informasjon i vår nyhetsdatabase.