Canon identifiserer de 5 største IT-utfordringene i 2010

Oslo, 10. mars 2010 - I en ny guide som lanseres i dag gir Canon bedrifter tips om hvordan man snur utfordringer til muligheter og forklarer hvordan man best tar små, men viktige steg mot fremtidig vekst. I rapporten identifiserer Canon de fem viktigste utfordringene for bedrifter i 2010, og gir råd til hvordan man håndterer disse på best mulig måte.

Bedrifter ser stadig etter nye måter de kan øke sin fortjeneste eller bedre sin yteevne og effektivitet på. Uansett hva den underliggende motivasjonen for forbedring er, er det viktig at medarbeiderne i de ulike bedriftene har tilgang på de beste verktøyene, og at egnet infrastruktur er på plass. Dette er noe av bakgrunnen for hvorfor det er så viktig for Canon å bidra til nyskapning. Utviklingen av nye løsninger og produkter, som for eksempel Canons nye imageRUNNER ADVANCE-portefølje gir kunden de forbedringene som er nødvendig for å oppnå suksess.

- Bare i Europa møter Canon hver eneste dag over 10.000 ulike kunder, og vi har derfor en god forståelse for hvilke utfordringer de står ovenfor i det daglige. Vi jobber tett sammen med kunden for å sikre at vi foreslår endringer som egner seg i hvert enkelt tilfelle. Disse endringene kan være innen områder som foreksempel arbeidsflyt eller IT-systemer. Disse to områdene har i mange tilfeller et enormt forbedringspotensial, sier Vidar Vorpenes, markedssjef i Canon Norge.

De fem områdene som identifiseres i rapporten er:

• Kontroll over kostnader - ta inn en spesialist som hjelper deg å identifisere og administrere kostnader mer effektivt.
  • Sikkerhet og regelverk – len deg på den ekspertisen dine partnere har for å øke sikkerhet og regelverk.
  • Balanser forretningsmål med miljøansvar – invester på en klok måte i nye produkter som reduserer energiforbruket og etterspørselen etter forbruksgjenstander
  • Reduser ineffektivitet på arbeidsplassen – automatiser forretningsprosesser slik at medarbeiderne fokuserer på kjernevirksomheten.
  • Forbedring av kundetilfredshet – sørg for at støtteavdelinger og IT-prosesser opererer effektivt slik at medarbeiderne kan fokusere på å yte god kundeservice.

Last ned den lavoppløslige brosjyren her

Last ned pressemeldingen (PDF, 89KB) [PDF, 78 KB]

Finner du ikke det du leter etter? Besøk vårt nyhetsarkiv for å søke etter spesifikk informasjon i vår nyhetsdatabase.