Nytt software til Canon-skannere

Oslo, 14. april 2010 - Canon lanserer to nye løsninger som gjør at imageFORMULA-skannerporteføljen nå fungerer på alle operativsystemer på PC. Skannerne går nå overens med Microsofts Windows 7-operativsystem. I tillegg er Canons Mac-skannere nå støttet av Snow Leopard.

Microsofts nye Windows 7-plattform ble lansert i oktober 2009, og er allerede tatt i bruk i stor grad i hele verden på grunn av sin brukervennlighet og fleksibilitet. For å svare på dette raskt voksende markedet, har Canon nå Windows 7-drivere tilgjengelig for nedlasting til hele deres imageFORMULA-serie.

imageFORMULA DR-2010M og DR-2510M er Canons første Mac-kompatible skannerprodukter. Begge er kompakte, stilfulle produkter som er støttet av nye Mac OS X V10.6 (Snow Leopard) – et operativsystem som forbedrer yteevnen og effektiviteten. Systemet er nå også tilgjengelig for nedlasting for eksisterende kunder.

For organisasjoner som foretrekker å utvikle deres egne unike løsninger med åpen kildearkitektur, er Linux-drivere nå tilgjengelige for Canons P-150 flyttbare skanner og arbeidsgruppeskannerne DR-2010C og DR-2510C. Driverne er kompatible med SANE (Skanner Access Now Easy), og gir standardisert kommunikasjon mellom skannerne og Linux-miljøet.

- Å forenkle måten organisasjoner håndterer dokumenter på er viktig i dagens forretningsmiljø. Dette sikrer at brukeren får en så lettvin og produktiv prosess som mulig. Canon har adoptert sin ledende skannerprodukter for å supportere de siste operativsystemene på markedet. Vårt mål er å sikre at vår portefølje av skannere tillater brukerne å behandle informasjon effektivt, uavhengig av hva slags operativsystemer de bruker. Vi vil fortsette å sikre maksimal kompatibilitet på tvers av vår brede skannerportefølje i fremtiden, sier Toril Røstum, produktsjef i Canon Norge.

Driverne er tilgjengelige for nedlasting av eksisterende kunder nå. For mer informasjon, besøk http://software.canon-europe.com

Canon er et verdensomspennende konsern som i 2009 omsatte for ca. 219 milliarder norske kroner. Canon Norge as hadde i 2009 en omsetning på ca. 1,5 milliarder norske kroner. Selskapet hadde samme året 333 medarbeidere fordelt på 12 Canon Business Centere i ulike deler av landet, og på hovedkontoret i Oslo.

Canon er den ubestridte lederen innen både bildekommunikasjon og dokumentbehandling for både konsument- og bedriftsmarkedet. Vår produkt- og løsningsportefølje omfatter alt fra foto, video, skrivere, skanner og faks til multifunksjonsprodukter med tilhørende løsninger og tjenester. Mer informasjon om selskapet finnes på www.canon.no

Last ned pressemeldingen [PDF, 74 KB]

Finner du ikke det du leter etter? Besøk vårt nyhetsarkiv for å søke etter spesifikk informasjon i vår nyhetsdatabase.