Norsk Data Senter er årets Canon-partner

OSLO, 6. februar 2012 – Under samlingen for leverandører av Canon-produkter til bedriftsmarkedet, stakk Norsk Data Senter (NDS) av med den gjeve prisen som årets Canon-partner.

Det var under årets samling for Canons leverandører til bedriftsmarkedet at NDS fikk sin anerkjennelse. Av vel 20 partnere, tok det ikke lenger enn litt over et år som leverandør før NDS utmerket seg i klassen. Utvelgelseskriteriene var mengden av leveranse, men også økningen i forhold til tidligere år. I tillegg til hardvareleveranse, satser Canon også tungt på programvareløsninger til sine kunder. NDS’ sterke resultater på alle disse områdene var utslagsgivende.

NDS regnes som en av de største printerleverandørene i Norge og leverer sine løsninger til både offentlig og privat sektor, blant annet med rammeavtaler hos Thon-gruppen, Vinmonopolet, samt Oslo kommune og Sør-Trøndelag fylkeskommune.

Salgsdirektør Petter Kopperud, kunne stolt heve prisen på vegne av NDS: «Vi er veldig glade for at vårt gode samarbeid har gitt uttelling og at vi med gode resultater har kombinert vår egen kompetanse med Canons solide portefølje av produkter. Når vi gikk inn i samarbeid med Canon, var det fordi vi ønsket å tilby våre egne kunder mer avanserte multifunksjonsprodukter og utskrifts- og dokumentløsninger enn tidligere. Kunder ønsker effektiv dokumentflyt og reduserte kostnader. Når Canons produkter har blitt integrert i våre helhetlige IT-løsninger, så har vi mottatt god respons i markedet», forteller Kopperud.

Canon er på topp i markedet for dokumenthåndteringssystemer til bedriftsmarkedet, og har i løpet av de siste år beveget seg merkbart inn i markedet for programvare og konsulenttjenester.

- Vi i Canon er selvsagt meget fornøyd med at vi fikk NDS med på laget for vel et år siden. NDS har høy IT-kompetanse og har med våre produkter, en meget god evne til å utforme IT-løsninger som er helt i toppsjiktet. Vi er heldige som har så mange gode partnere rundt om i landet, og denne gangen var det NDS som raget absolutt høyest med sin meget sterke prestasjon, sier direktør for partnerkanalen i Canon, Petter Sjaastad.

Det pan-Europeiske programmet ble introdusert i første halvdel av 2011. Foruten å styrke Canons tilstedeværelse i den indirekte salgskanalen, får partnerne en helhetlig og fleksibel plattform for å øke omsetningen og opprettholde lønnsomheten gjennom kryssalgsmuligheter i tiden fremover. I alt omfatter programmet 9 sertifiseringsnivåer for Canons bedriftsløsninger, bistand til forretningsutvikling, samt driftsøkonomisk planlegging og felles investerings- og markedsføringsaktiviteter.

De ansvarlige melder at arbeidet er godt i gang i Norge: -Med programmet utvikler vi partnersamarbeidene og skaper målsetninger for hva vi i fellesskap skal utrette. Vi ligger veldig godt an med dette arbeidet i Norge, noe som vil bidra til vekst både for våre partnere og oss selv. I løpet av året vil vi ha mye å fortelle om dette spennende arbeidet, avslutter Sjaastad.

Current Feeds