Canon og samarbeidspartnere viser de nyeste sikkerhetsløsningene på IFSEC International

Oslo, 12. mai 2015 – Canon Europa, verdensledende innen bildeløsninger, skal sammen med samarbeidspartnerne Ganetec, Nedap, NETAVIS og Wavestore demonstrere kraften i Canons teknologi, i harmoni med industriledende VMS-systemer, på IFSEC International (stand F500, London ExCel, 16.-18. juni). Canon viser sitt nyeste sortiment av sikkerhetsløsninger, og demonstrerer hvordan bedriften jobber med partnere for å skape skreddersydde systemer for kunden.

Canons nyeste sortiment av sikkerhetsløsninger blir vist for første gang på IFSEC International, inkludert de ny-utviklede «high-end» og «low light» nettverkssikkerhetskameraene. Canons samarbeidspartnere vil også vise styrken i deres integrerte løsninger og belyse mulighetene som oppnås med fellesfunksjoner i ulike situasjoner som er relevant i forhold til de nyeste industrikrav og -trender.

–De siste årene har vi hatt et utrolig tett samarbeid med våre partnere for å kunne tilby effektive løsninger av høy kvalitet til markedet. Vi er glade for å kunne demonstrere disse fordelene ved årets IFSEC International. Dette er syvende gang vi er tilstede på messen, og hvert år er lista hevet i form av nye teknologier og menneskene vi får møte på messen. Jeg er sikker på at den trenden vil fortsette i år også, sier Lars-Espen Hanssen, Business Development Manager, Canon Norge.

Canons nye nettverkskameraer er ideelle for et variert spekter av innendørs- og utendørsmiljøer, inkludert detaljhandel, bank og finans, by-overvåking og kritisk overvåking av infrastruktur. Canons utvalg av nettverkskameraer kan enkelt integreres med VMS-plattformer. Dette er viktig og en solid forretningsfordel ettersom behovet for mer pålitelig, automatisert analyse øker – både når det gjelder områdeledelse og atferdsanalyse. Eksempelvis bruker butikk-kunder av Canon analyse for kø-styring, optimalisering av butikkdesign og overvåking av bevegelsesmønster i butikken.

–Vi har slått oss sammen med Canon med det formål å tilby brukere tilleggsverdi for sin virksomhet gjennom IP-video for sikkerhetsinfrastruktur. NETAVIS Observer-programvare for videostyring kan integreres med Canons maskinvare, slik at våre kunder får en komplett løsning. Ved IFSEC International vil vi demonstrere hvordan detaljhandel spesielt kan høste fordeler fra vårt samarbeid, sier Thomas Rehberger, Senior Sales Manager i NETAVIS, som spesialiserer seg i forretningsinformasjon innen detaljhandel.

–Avanserte analyser er en stadig viktigere faktor for virksomheter i mange ulike sektorer, alt fra flyplasser til banker. IFSEC er en gylden mulighet for oss til å vise frem kraften i våre forbedrede løsninger innen sikkerhetshåndtering, kombinert med Canons overvåkingsprodukter av høy kvalitet, sier Jeroen van Dormolen, Business Development Manager i Nedap.

Demonstrasjonsområdet på messen vil belyse Canons høye bildekvalitet og det brede spekteret av teknologimuligheter, inkludert:

• Høy ytelse i dårlige lysforhold
  • Bred synsvinkel
  • Nøyaktig fargegjengivelse
  • Smart Shade Control (Auto-SSC)
  • Mulighet for PTRZ remote camera-konfigurasjon
  • Integrert videoanalyse

Et team av teknikere og utviklingseksperter vil være tilstede på stand for å møte kunder og systemintegratorer, og svare på eventuelle spørsmål.

Current Feeds