Canon hjelper bedrifter med å redusere utskriftskostnader med den nye imageRUNNER ADVANCE C3300-serien

Oslo, 5. mai 2015 - Canon Europa, verdensledende innen bildeløsninger, kunngjør i dag lanseringen av sine nye modeller innen multifunksjons (MFD) A3 fargeenheter – imageRUNNER ADVANCE C3320, C3320i, C3325i og C3330i. Den nye imageRUNNER ADVANCE C3300-serien kombinerer Canons prisbelønte, smarte MFD-plattform med forbedret dokumenthåndtering og ny utskriftsteknologi, for å redusere de totale dokumentkostnadene i hektiske kontormiljøer.

–Undersøkelser viser at 90 % av de totale utskrifts- og dokumentkostnadene faktisk er relatert til utskriftshåndtering og administrasjon (15 %), i tillegg til dokumentproduksjon (25 %) og dokumentflyt (50 %) – ikke kostnadene for enhetene eller forbruksvarene.* Canon anser dette som en fantastisk mulighet for effektivisering av drift. Med dette i tankene, har vi utviklet en ny serie som møter utfordringene med sømløs arbeidsflyt for dokumenthåndtering, enkel publisering og konsistent administreringseffektivitet, uttaler Magnus Blegen, markedsdirektør for bedriftsløsninger i Canon Norge.

Effektiv dokumentarbeidsflyt
Den store, brukertilpassbare berøringsskjermens grensesnitt kombinert med imageRUNNER ADVANCE seriens enkelhet i bruk og drift, sikrer raskere arbeidsflyt og konsistent brukeropplevelse over hele flåten. Brukere kan raskt skanne til ulike destinasjoner og konvertere dokumenter til et bredt spekter av formater, inkludert Office Open, XML, PPT og Word. Med støtte for mobilt arbeid, slik som utskrift fra mobile enheter og skanning til nettsky-tjenester, sikres produktivitet mens man er på farten. Arbeidsflyt for dynamisk utskrift og dokumenthåndtering er mulig, takket være den smarte plattformen MEAP og MEAP web-applikasjon som sømløst integreres med eksisterende IT-miljøer for å optimalisere ende-til-ende-prosesser.

Enkel intern publisering med høy kvalitet
Profesjonelle dokumenter, inkludert hefter, kan automatisk produseres internt, samtidig som Canons nye V² (Vivid & Vibrant) bildeteknologi sørger for imponerende farger, slik at bedriften kan skille seg ut fra konkurrentene. En ny kompakt, indre etterbehandler kombinerer både tradisjonell stifting og øko-stifting i ett, for å redusere avfall i tillegg til å forenkle resirkulering og makulering.

Enkel håndtering og administrering
De kostnadskrevende byrdene ved utskriftsadministrasjon og –håndtering blir fjernet gjennom automatisk tonerhåndtering, fjerndiagnostikk og automatisk telleravlesning. For første gang veileder integrert video-assistanse sluttbrukerne for å redusere nedetid. For større flåter kan alle imageRUNNER ADVANCE-modeller håndteres sentralt, konfigureres og oppdateres eksternt, på en konsistent og effektiv måte.

Forbedret sikkerhet
De nye multifunksjonsenhetene tilbyr skalerbar sikkerhet, inkludert standardfunksjoner slik som sikker sletting og brukerbaserte restriksjoner, i tillegg til rapportering med Canons prisbelønte «Universal Login Manager» (ULM). Canons avanserte programvare uniFLOW tilbyr utvidet sikkerhetskontroll for å møte behovet i mer krevende miljøer, slik som My-Print-Anywhere og Data Loss Prevention (DLP) av utskrifter, kopier og skanninger.

De nye enhetene bruker mindre enn én watt energi i dvalemodus, og er Energy Star-sertifisert, noe som gir dem blant de laveste TEC-rangeringene i industrien for kontorenheter.

–Med disse fire nye kompakte A3-modellene, kan Canon tilby best tilpasset dokumenthåndtering og utskriftsløsning for ethvert kontormiljø med et komplett og konsistent sortiment av svart/hvitt, farge, A4- og A3-enheter, konkluderer Blegen.

imageRUNNER ADVANCE C3300-serien - nøkkelfunksjoner:

• Farge og sort/hvitt: 20/25 og 30 spm (C3320, C3320i/C3325i/C3330i)
  • Tilpassbar og vippbar 17,8 cm WVGA berøringsskjerm med farge
  • Kapasitet på opptil 2 300 ark, og fleksibel mediehåndtering
  • Smart dokumentsamling og håndteringsprosess
  • Avanserte sikkerhetsmuligheter
  • Enkel enhet- og flåtestyring
  • Enkelt å bytte forbruksvarer
  • Lavt energiforbruk

* Hentet fra undersøkelser utført av ALL Associates Group, Inc 2012

imageRUNNER ADVANCE C3300-serien er tilgjengelig i Europa fra juni 2015.

imageRUNNER ADVANCE C3320 - bilder
imageRUNNER ADVANCE C3320i - bilder