Canon lanserer kraftig skrivebordsskanner til dokumenter, pass og ID-kort

Oslo, 16. april 2015: Canon, verdensledende innen bildeløsninger, lanserer i dag nye imageFORMULA DR-C240, en skrivebordsskanner med høy ytelse som håndterer en rekke forskjellige dokumenter, inkludert pass og andre typer ID.

imageFORMULA DR-C240 TRAY OPEN FSR_pr.jpg

Kompakte og solide imageFORMULA DR-C240 er stille i drift og passer derfor utmerket i mange forskjellige miljøer som i bedrifter, i administrasjonen og i områder med kundekontakt, for eksempel i skranken i banker og i resepsjonen på hoteller, sykehus og offentlige kontor der det ofte er behov for å skanne og behandle en rekke ulike dokumenter, deriblant identifikasjonspapirer.
imageFORMULA DR-C240 leverer avansert skanning med høy ytelse og skannehastigheter på opptil 45 sider / 90 bilder i minuttet og har en kapasitet på opptil 4 000 skanninger per dag. Med en automatisk dokumentmater som tar 60 ark, kan du håndtere større bunker med dokumenter i én omgang. Kraftig matemekanisme og funksjoner for ultrasonisk registrering av dobbeltmating og utløsing av dobbelmating sikrer klasseledende pålitelighet for skanning av diverse dokumenter, inkludert ultratynt papir med tykkelse fra 27 g/m² til pass¹ som er opptil 4 mm tykke, noe som eliminerer behovet for en separat planskanner.

Evy Roen, ansvarlig for skanneløsninger i Canon Norge, sier: – Vår nyeste skanner er utviklet basert på tilbakemeldinger og etterspørsel blant kundene våre, og den er et verdifullt tilskudd i imageFORMULA-serien vår. Markedet for desentralisert skanning er i vekst, og vi ser et voksende behov for kompakte skrivebordsskannere med høy ytelse ute blant kundene. Det som gjør DR-C240 unik i vårt produktutvalg, er muligheten til å skanne et større spekter av dokumenter, inkludert pass, ved hjelp av standard dokumentmater. Det betyr at Canon kan tilby løsninger for mange ulike miljøer, fra kundebehandling i banker og hoteller til travle avdelinger.

imageFORMULA DR-C240 har Canons intuitive skanneprogramvare CaptureOnTouch 3 som gjør det enkelt å skanne dokumenter til ulike filformater og til flere steder, inkludert nettskytjenester som Sharepoint™, DropBox™ Evernote™, OneDrive, GoogleDrive og Sugar Sync. Canons CapturePerfect-program byr på avanserte behandlingsfunksjoner inkludert automatisk bunkeseparering og sonebasert optisk tegngjenkjenning (OCR). imageFORMULA DR-C240 leveres også med Kofax VRS-driveren for forbedret bildekvalitet og eCopy PDF Pro med avanserte funksjoner for oppretting av PDF-er, redigering og konvertering.

imageFORMULA DR-C240 er tilgjengelig hos alle Canons salgskontorer og utvalgte forhandlere i Europa fra mai 2015.

Du finner mer informasjon på:

¹ Pass kan legges i underlagsarket for pass som følger med skanneren

imageFORMULA DR-C240 - bilder
Current Feeds