Canon lanserer nye femfargers imagePROGRAF storformatskrivere

LONDON/OSLO, 27. JANUAR 2015 – Canon har lansert to nye imagePROGRAF skrivere rettet mot utskriftsleverandører og hustrykkerier som trenger effektive og enkle CAD og display graphics løsninger.

iPF770 FSL wPAPER

Canon imagePROGRAF iPF670 (24” / 610mm) og Canon imagePROGRAF iPF770 (36” / 914mm) har begge raskere utskrifter, forbedret blekkadministrasjon og raskere og mer pålitelig bildebehandling. Begge modellene kan skrive ut et A1-bilde på 28 sekunder i den raskeste modusen, mens HP-GL/2 og HP-RTL support tillater mer fleksibel og pålitelig CAD filhåndtering. iPF770 er også tilgjengelig som multifunksjonsskriver, med valgfri storformatskanner og 22” display med berøringsskjerm.

Nytt blekk tillater økt fargetetthet, spesielt rettet mot utskrifter av mer levende rødfarger for skarpere CAD tegninger og innendørs salgsplakater. To svarte pigmentblekktanker er supplement til standardblekket for rikere og skarpere svart, og gjør det enklere å markere i CAD tegninger uten at blekket smitter. Blekk-tankene er såkalt «hot-swappable», og kan skiftes under utskrift.

Andre nye egenskaper inkluderer forbedret arbeidsflyt både før og etter utskrift. Programvare for regnskap gjør det enklere for mindre bedrifter å administrere kostnader og marginer. Utskriftsmulighet for Apple iPad gjør at brukere kan se og skrive ut filer direkte fra deres mobile enhet, spesielt nyttig på byggeplasser og for arkitekter. En ny design på stativet gjør det enklere å bytte mellom kurv og arkutmater.

“Canons imagePROGRAF portefølje er kjent for sin kvalitet og pålitelighet. Vi har lyttet til våre kunder for å forstå deres behov og investert i imagePROGRAF porteføljen for å fylle disse. Som et resultat er Canon imagePROGRAF iPF670 og iPF770 designet for å være de ultimate storformatskriverne for forretninger som trenger standard volum CAD-utskrifter eller innendørs point-of-sale-utskrifter (POS). Med enkelt vedlikehold, allsidig filhåndtering og omfattende muligheter for arbeidsflyt, er disse maskinene ideelle for utskriftsleverandører eller hustrykkerier innen arkitektur, byggebransjen og ingeniører,» sier Anton Strand, Channel Director, Wide Format Printing Group, Canon Norge.

Begge modellene er tilgjengelige fra februar 2015.

imagePROGRAF iPF670 - bilder
imagePROGRAF iPF770 - bilder