Canon Europa introduserer Océ VarioPrint i300 høyhastighets arkmatet inkjetpresse

Oslo, 24. februar 2015 – Canon Europa, verdensledende innen bildeløsninger, introduserer i dag Océ VarioPrint i300 – den første høyhastighets arkmatede inkjet-pressen i selskapets portefølje av løsninger for produksjonsprint.

Océ VPi300_00004.jpg

Basert på innovativ inkjet-teknologi fyller Océ VarioPrint i300 det gapet som i dag finnes vedrørende hastighet og kapasitet mellom konvensjonelle tonerbaserte high-end arkmatede printsystemer og inkjet rullpresser på entry-level-nivå. På denne måten hjelper Canon Europa utskriftsleverandører med å finne den rette løsningen for deres behov, og skaper nye forretningsmuligheter og applikasjoner.

Océ VarioPrint i300 omfatter patentert blekk, skrivehode og teknologi for papirhåndtering, som gjør den i stand til å skrive ut på et bredt spekter av medier. Dette inkluderer bestrøket, ubestrøket og inkjet-behandlet papir i hastigheter på opptil 8 500 dobbeltsidige A4-ark, eller 3 800 dobbeltsidige B3-ark, per time. Arkitekturen til Océ VarioPrint gjør systemet kompatibelt med de samme etterbehandlingsmulighetene som Océ VarioPrint 6000-serien, med sin integrasjon med kontrollerplattformen Océ PRISMA og Océ PRISMASync. De digitale grensesnittene åpner for et bredt spekter av muligheter for digital arbeidsflyt.

Canon har, som en del av sitt «Lead Customer»-program, jobbet tett med den globale kommunikasjonsbedriften T-Systems for å teste potensialet til Océ VarioPrint i300.

–Vi er glad for å være en foregangsbedrift for innovativ utskriftsteknologi sammen med Canon. Med installasjonen av dette arkmatede inkjetsystemet i vår bedrift, utvider vi våre utskriftskapasiteter og kan tilby mange flere applikasjoner og høy produktivitet, sier Dr. Thurner, Managing Director, T-Systems DDM GmbH.

–Canon er ledende i høy-volums inkjetmarkedet med plattformene Océ ColorStream og Océ JetStream, og er et resultat av filosofien om innovasjon og investering. Vi samarbeider tett med ledende leverandører av produksjonsprint, og gjennom dette har vi identifisert ønsket om et arkmatet inkjetsystem med høy produktivitet for fleksible, digitale produksjonsmiljøer, sier Svein Moe Ihler, Marketing Manager, Commercial Print Group, Canon Norge.

–Ved å kombinere utmerket fargegjengivelse og printkvalitet fra Océ ColorStream-serien med den robuste arkitekturen, påliteligheten og arkhåndteringen til Océ VarioPrint-serien, kan vi tilby en digitalpresse med et unikt forretningspotensiale og lave driftskostnader. På denne måten møter vi behovene til utskriftsleverandører i dette volumsegmentet, og gir dem en plattform for framtidig vekst og utvikling, avslutter Svein Moe Ihler, Marketing Manager, Commercial Print Group, Canon Norge.

Océ VarioPrint i300 - bilder
Current Feeds