Canon Europa lanserer to nye Océ ColorWave-skrivere for allsidige grafiske applikasjoner

Oslo, 17. februar 2015 – Canon Europa, verdensledende innen bildeløsninger, lanserer to nye høy-ytelses fargesystemer som begge kan leveres som kun skriver eller multifunksjonsskriver. Océ ColorWave 500 er velegnet for arbeidsgrupper og Océ ColorWave 700 er utformet for bredere grafiske applikasjoner.

CW700 6Roll Scanner LEFT

Skriverne er designet for å håndtere et bredt spekter høykvalitets applikasjoner, i tråd med krav fra utskriftsleverandører og interne og eksterne trykkerier og arbeidsgrupper som ønsker utskrifter på rullbaserte medier som tørker umiddelbart og er vannbestandige. Begge skriverne tar i bruk den nyeste Océ CrystalPoint-teknologien for høyhastighets tonerutskrift med utmerket festeevne på standard- og spesialunderlag, høyere utskriftskvalitet og ren tonerpåfylling.

Océ ColorWave 500 er utformet for å støtte CAD, GIS og applikasjoner i industrier innen produksjon, arkitektur, konstruksjon, design og reprografi. Systemet kommer med sikker nettskytilkobling og Windows 8 integrert kontroller, noe som gjør at systemet passer perfekt for virksomheter med mange brukere. Skriveren har også mulighet for flyttbare, doble harddisker for ekstra datasikkerhet. Océ ColorWave 700 for virksomheter som krever høyere utskriftsvolum, samt reprografisk industri, utskriftsleverandører av skilt og display, og in-house applikasjoner innen industrier som detaljhandel, hotellnæring, POS, utdanning og offentlig sektor. Dens unike funksjoner gjør den til en svært allsidig enhet for grafiske miljøer. Océ ColorWave 700 har forbedrede funksjoner for mediehåndtering med en optimaliseringsprosess for spesialmedier. Systemet støtter medier på opptil 0,8 mm tykkelse, noe som gjør den velegnet for et bredt spekter av grafiske applikasjoner, inkludert lerret, tapet og produksjon av bannere.

Begge skriverne har muligheter for nettskytilkobling, støtte for flere brukere, sikker arbeidsflyt, valgfri integrert skanner og et utvalg etterbehandlingsalternativer. Skriverne kan håndtere mange ulike utskriftsjobber samtidig; opptil seks forskjellige medieruller kan lastes på samme tid, uten å måtte laste og losse ruller imellom. Doble harddisker og raske prosessorer setter fart på filhåndtering, og automatisk mediesensor og vedlikehold av bildeenheten øker utskriftskvaliteten og reduserer behov for service. Allsidighet kombinert med brukervennlighet, høy kvalitet og hastighet, gjør virksomheter i stand til å være mer kreative og utvide sin tjenesteportefølje til nye, lønnsomme områder.

–Canon har utviklet Océ ColorWave 500 og 700 med lønnsomme forretningsprosesser i tankene. Begge skriverne bygger på filosofien om høyest mulig produktivitet, slik at de kan produsere et enestående utvalg kreative applikasjoner med minimal brukeropplæring, i omtrent ethvert forretningsmiljø. Våre kunder bruker allerede ColorWave-skrivere som sentrale arbeidsstasjoner for deres virksomhet; fra utskrift av tekniske tegninger og illustrasjoner i fullfarge, til plakatkampanjer i storformat. Océ ColorWave 500 og Océ ColorWave 700 gir muligheter for flere potensielle applikasjoner, slik som individuelt tilpasset utskrift av tapet, sier Anton Strand, Channel Director, Wide Format Printing Group, Canon Norge.

Både Océ ColorWave 500 og Océ ColorWave 700 er tilgjengelig for bestilling fra slutten av februar 2015.

Océ ColorWave 700 - bilder
Current Feeds