Canon inngår avtale med DnB NOR Konsern

Oslo, 9. november 2009 - Canon inngår eneleverandøravtale med DnB NOR Konsern. Avtalen gjelder i fem år for samtlige kontorer i Norge og på sikt i Sverige. Verdien på kontrakten er på ca. 80 millioner kroner, og omfatter både multifunksjonsmaskiner og software-løsninger. Canon skal i samarbeid med DnB NOR optimalisere oppsett og bruk av maskinparken av printere og multifunksjonsmaskiner.

- Denne avtalen er etablert som et ledd i DnB NORs Innkjøpsprogram. I tråd med vår konsernpolicy på print har vi valgt å vektlegge blant annet sikkerhet, miljø og kostnader i vår anbudsprosess. Canons maskiner og uniFLOW-løsning leverer på disse områdene. Vi er en bedrift hvor sensitiv informasjon skrives ut hver dag, og det er derfor spesielt viktig for oss å ha gode rutiner for sikker utskrift, sier konserndirektør Liv Fiksdahl i DnB NOR.

Den nye avtalen bygger opp under DnB NORs kostnadseffektiviseringsprogram, og vil gi effekt allerede i andre halvår av 2009.

- Ved å legge inn en løsning som uniFLOW sikrer vi at alle brukere får trygg håndtering av utskrift. I prinsippet betyr det at utskriften er beskyttet med kode eller kort – alternativt en kombinasjon. Med andre ord er det kun personen som sender dokumentet til utskrift som faktisk kan hente dokumentet på maskinen, sier Erik Mikalsen, direktør for Canon Business Solutions i Norge. Løsningen tilrettelegger også for miljøvennlige og kostnadsbesparende innstillinger som bidrar til å holde kostnader, avslutter Mikalsen.

DnB NOR vil vurdere valg av identifikasjonsmetode som en del av implementeringen.

Om DnB NOR
DnB NOR er Norges største finanskonsern med en forvaltet kapital på 2 141 milliarder kroner. Konsernet har sterke merkenavn som DnB NOR, Vital, Nordlandsbanken, Cresco, Postbanken, DnB NORD og Carlson. DnBNOR konsern har over 14 000 medarbeidere – av disse er ca. 10 000 plassert i Norge.

Canon er et verdensomspennende konsern som i 2008 omsatte for ca. 225 milliarder norske kroner. Selskapet er anerkjent som ledende innovatør og leverandør av kommunikasjonsløsninger innen bilde- og dokumentbehandling for både privatpersoner og bedrifter på verdensbasis.

I Norge er Canon organisert i to selvstendige forretningsområder: Consumer Imaging (bildekommunikasjonsløsninger; foto, video, skrivere, skannere, faks og multifunksjonsprodukter, mm) og Business Solutions (print- og dokumentløsninger til kontor- og produksjonsmiljøer). Konsernet Canon Norge as hadde i 2008 en omsetning på ca.1,5 milliarder norske kroner, og ved utgangen av året var det 332 ansatte. Mer informasjon om selskapet finnes på www.canon.no

Last ned pressemeldingen (PDF; 93 kB) [PDF, 92 KB]

Finner du ikke det du leter etter? Besøk vårt nyhetsarkiv for å søke etter spesifikk informasjon i vår nyhetsdatabase.