Canon oppgraderer iW360

Oslo, 6. januar 2010 - Canon lanserer den nye versjonen av iW360 som forandrer og forenkler måten bedrifter behandler dokumenter på. Det blir dermed lettere og raskere å samarbeide på kontoret. Løsningen forenkler oppgaver og gjør at brukerne jobber tettere og mer effektivt med hverandre. For bedrifter som jobber i dokumentbaserte miljøer betyr den nye løsningen at de kutter ned på tiden de bruker til administrative oppgaver. Den oppdaterte løsningen går overens med Canons nye imageRUNNER ADVANCE-serie, samt eksisterende iR-portefølje.

Den nye versjonen behandler effektivt hele livssyklusen til dokumentene – alt fra dokumentfangst, redigering, deling, lagring, arkivering og publisering. Løsningen benytter seg av iW Function Flow for å lage automatisk arbeidsflyt. Dette betyr at tidligere tidskrevende oppgaver nå består av kun enkle og raske tastetrykk.

Kunder velger selv om de ønsker å tilføye en server-versjon som leverer ytterligere funksjonalitet og samarbeidsmuligheter. Dette betyr at man kontrollerer samarbeids- og endringsprosessene på dokumentet. Det er kun en person kan legge inn en ny fil av gangen – dette sikrer at den siste versjonen av dokumentet alltid er valgt. iW360-serveren sier ifra når endringer blir gjort. Hvis uautoriserte personer foretar endringer i dokumentet, har man dermed mulighet til å finne frem til tidligere versjoner.

- Bedrifter ser stadig etter måter de kan øke produktiviteten og fortjenesten sin på. iW360 er et kraftfullt publiseringsverktøy som samler bilder og dokumenter uavhengig av filtyper. Resultatet er redigerbare dokumenter som har samme font, farge, format og/eller fotnote. I tillegg gjør programmet at dokumentet blir vist i nøyaktig samme format på skjermen som ved utskrift – dette er ideelt spesielt med tanke på prøvetrykk, sier Lars-Petter Pedersen, produktsjef for Canon Business Solutions.

Canon er et verdensomspennende konsern som i 2008 omsatte for ca. 225 milliarder norske kroner. Selskapet er anerkjent som ledende innovatør og leverandør av kommunikasjonsløsninger innen bilde- og dokumentbehandling for både privatpersoner og bedrifter på verdensbasis.

I Norge er Canon organisert i to selvstendige forretningsområder: Consumer Imaging (bildekommunikasjonsløsninger; foto, video, skrivere, skannere, faks og multifunksjonsprodukter, mm) og Business Solutions (print- og dokumentløsninger til kontor- og produksjonsmiljøer). Konsernet Canon Norge as hadde i 2008 en omsetning på ca.1,5 milliarder norske kroner, og ved utgangen av året var det 332 ansatte. Mer informasjon om selskapet finnes på www.canon.no

Last ned pressemeldingen (PDF, 89KB) [PDF, 89 KB]

Finner du ikke det du leter etter? Besøk vårt nyhetsarkiv for å søke etter spesifikk informasjon i vår nyhetsdatabase.