Dokumenthuset går for Canon

Oslo, 16. oktober 2009 - Dokumenthuset inngår leverandøravtale med Canon. Avtalen har en årlig verdi på ca. 15 millioner kroner, og består av over 300 enheter. Etter ni år i det norske markedet var tiden inne for Dokumenthuset å evaluere den totale leverandørporteføljen. I denne prosessen utpekte Canon seg som den leverandøren som harmonerte best med Dokumenthusets måte å tenke forretningsprosesser på.

Markedet etterspør i større og større grad løsninger som kan effektivisere dokumentflyten i bedriften og dermed kutte kostnader. Canon har en betydelig satsning på området og ble på grunn av dette Dokumenthusets foretrukne leverandør. I samarbeid med Canon får kunden nå en strømlinjeformet og individuelt tilpasset løsning for kontoret – noe som vil gi de ansatte en helt ny opplevelse.

Økonomiske nedgangstider stiller nye krav, skaper nye arbeidsprosesser og nye muligheter. Dokumenthuset ønsker å møte disse utfordringene og avtalen med Canon betyr at kunden får et bedre tilbud.

- Canon er et kjent begrep og en kjent merkevare i Norge. For oss er det selvfølgelig også viktig at Canon er den ubestridte markedsleder. I tillegg er Canon kjent som en meget god arbeidsplass noe som er viktig for Dokumenthuset. Navnet står for kvalitet, seriøsitet, trygghet, profesjonalitet og høy kunnskap. Vi ønsker at kunden skal ha en opplevelse utover det vanlige, og da er vi nødt til å tilby dem det beste som finnes på markedet, sier Harald Wike, Salgsdirektør i Dokumenthuset. Våre forventninger er at avtalen vil skape mer fornøyde kunder som kan utnytte teknologien på en bedre måte og ikke minst gi kunden en bedre ROI, avslutter Wike.

- Avtalen med Dokumenthuset vil bidra til å øke markedspenetrasjonen til Canon i Oslo-området. Vi har store forventninger med tanke på økning av markedsandeler som følge av denne endringen, og det er med glede at vi ønsker Dokumenthuset velkommen inn i Canon-familien, sier Petter Sjaastad, direktør for Canon Partner Channel i Norge.

Om Dokumenthuset:
Dokumenthuset ble startet 1. januar 2001 og har siden dette doblet sin omsetning og blitt den fjerde største kontormaskinleverandøren i Oslo-området. Ser man vekk fra importører med direktesalg er Dokumenthuset den desiderte markedsleder. Årlig selger bedriften over 400 enheter.

Canon er et verdensomspennende konsern som i 2008 omsatte for ca. 225 milliarder norske kroner. Selskapet er anerkjent som ledende innovatør og leverandør av kommunikasjonsløsninger innen bilde- og dokumentbehandling for både privatpersoner og bedrifter på verdensbasis.

I Norge er Canon organisert i to selvstendige forretningsområder: Consumer Imaging (bildekommunikasjonsløsninger; foto, video, skrivere, skannere, faks og multifunksjonsprodukter, mm) og Business Solutions (print- og dokumentløsninger til kontor- og produksjonsmiljøer). Konsernet Canon Norge as hadde i 2008 en omsetning på ca.1,5 milliarder norske kroner, og ved utgangen av året var det 332 ansatte. Mer informasjon om selskapet finnes på www.canon.no

Last ned pressemeldingen (PDF; 113 kB) [PDF, 108 KB]

Finner du ikke det du leter etter? Besøk vårt nyhetsarkiv for å søke etter spesifikk informasjon i vår nyhetsdatabase.