Canon lanserer ny serie nettverksskannere

Oslo, 26. august 2010 - Canons nye nettverksskannere; ScanFront 300 og 300P kobles direkte opptil selskapets nettverk. Man deler dermed informasjon kjapt, trygt og effektivt på tvers av avdelinger. Forbedret funksjoner og hastighet gir økt produktivitet på kontoret. Skanneren skanner 30 sider i minuttet i sort/hvitt, og 25 sider i minuttet i farge. Integrert administrasjonsverktøy sparer bedrifter for både tid og IT-kostnader. Skannerne erstatter forgjengerne; 220 og 220P.

Skannerne har ergonomisk design og er ideell for salgsmiljøer eller resepsjoner hvor de er synlig for publikum. Produktet er et av de minste i sin klasse. Med en intuitiv 8,4” touch-skjerm i farge er det enkelt å navigere på menyen. Begge modellene har forbedret skannermuligheter som gjør at man enkelt sender til enten e-post, FTTP, delte mapper, USB, Faks-server eller printere.

En enkel nettleser betyr at IT – administratoren tar i bruk, oppdaterer, administrerer og gjenoppretter filer fra enhver mobil lokasjon. Det nye ScanFront - administrasjonsverktøyet gjør at man oppdaterer til et utvalg produkter i ulike avdelinger og kontorer parallelt, og dermed reduserer både IT-kostnader og tidsbruk.

- Produktene gjør det enklere enn noensinne å introdusere dokumentadministrasjonsløsninger i bedrifter. Strømlinjeforming av prosesser er stadig viktigere på det moderne kontoret slik at medarbeidere deler, sparer og får tilgang på informasjon effektivt, sier Toril Røstum, produktsjef i Canon Norge.

Uavhengig om de brukes på travle kontorer, for lettvint skanning, i banker, i salgsbransjen eller i butikker gir de nye produktene støtte til en rekke prosesser og arbeidsflyt.

Standard 300 gir pålitelighetskontroll for individuelle brukere, mens 300P har økt sikkerhetstiltak i form av fingeravtrykkgjenkjennelse. I tillegg bruker den også en ultrasonisk dobbelmater for å sikre en mer pålitelig prosess. Begge modeller har mulighet for personlige jobbknapper, snarveier og funksjoner for kjapp skanning og sending.
Med en robust papirhåndteringsfunksjon skanner man fra et utvalg media i en bunke, i tillegg til at man har flere sendevalg. Modellene er ideelle for både travle skannermiljøer, og for generelle skannerbehov. Informasjon klassifiseres og integreres i en bedriftstyringssystemer for å hjelpe til å redusere kostnader.

Begge skannerne føyer seg etter Energy Star- og ROHS-direktivet, og inneholder en rekke tilleggsfunksjoner inkludert automatisk fargegjenkjennelse, retting av tekstorientering, foliemodus og skanningmodus for lange dokumenter (opptil 1,000 mm.)

Produktene er tilgjengelige i august.

Download the full press release [PDF, 80 KB]

Finner du ikke det du leter etter? Prøv vårt nyhetsarkiv for eldre produktbilder.