Canon kunngjør vinnerne fra høstens “Ta spranget-konkurranse”

Sverige, Belgia og Frankrike stakk av med de tre første plasseringene. Førstepremien, en fullkonfigurert Canon imageRUNNER ADVANCE C9070 PRO digitaltrykkmaskin går til Nässjötryckeriet AB i Sverige.

SLO, 21. oktober 2010 – Under Canon EXPO 2010 i Paris kunngjorde Canon Europa vinnerne av den pan-europeiske ”Ta spranget-konkurransen.”   Vinneren - Nässjötryckeriet AB (Sverige) – og de to påfølgende vinnerne - Moeyaert W. NV (Belgia), og La Crysalide (Frankrike) – ble valgt av en uavhengig jury og mottok premiene fra David Preskett, European Professional Print Director, Canon Europe.

Sem AS i Norge er salgskontor for Nässjötryckeriet AB og er stolte over at NT vant førstepremien i konkurransen.

– Vi er svært glade for at Nässjötryckeriet AB vant prisen og vi gleder oss til være med å implementere strategien på det norske markedet, sier Marit Høglund, Daglig leder, Sem AS.

Juryen kommenterte følgende om de tre vinnerbidragene:

“Juryen er svært imponert over forretningsplanen fra Nässjötryckeriet AB for å ta steget til å bli ”en leverandør av marketing & corporate communication”. Strategien var fremstilt og bygget opp på en svært god måte, i tillegg til at den var innsiktsfull og støttet opp av intelligente forutsetninger og sterke og oppnåelige tall. Dette overbeviste oss om at planen var ambisiøs, oppnåelig og levedyktig for mange år fremover. Denne prisen er velfortjent og vi ser frem til å høre om deres fremtidige suksess.”

“Moeyaert W. NV la frem en samlet plan over tre forretningsområder som viste like mye visjon, lederskap og ambisjoner. Juryen var enig om at det var en fornuftig og pragmatisk måte å fremheve de markedskreftene som kan sikre den fremtidige suksessen til de involverte områdene. Planen viser at det å tenke litt utenfor de faste rammene kan gi gode løsninger til vanskelige situasjoner.”

“Basert på grundige undersøkelser og et verdivalg innen Corporate Social Responsibility som involverer bruken av miljøsertifisert utstyr, presenterte La Crysalide en plan som, etter juryens mening, gir bedriften en gyllen mulighet til å lykkes slik som slike bedrifter fortjener. Planen var godt strukturert og presentert og demonstrerte at teamet hadde muligheten til å gjennomføre den spennende og levende strategien.”

– Vi er svært glade for at vi vant Canons ”Ta spranget-konkurranse”, sa Per Simonsson, administrerende direktør, Nässjötryckeriet AB. – På grunn av det harde arbeidet vi la ned i forretningsplanen, håpet vi at vi hadde muligheten til å nå høyt opp. Men da vi så den høye standarden på de påfølgende vinnerne, ble det klart at konkurransen hadde vært svært tøff. Vi er også takknemlige for at Canon arrangerte konkurransen ettersom den inspirerte oss til å se på forretningsmodellen vår på nytt og ga oss motivasjon til å sette sammen en helt ny forretningsplan.

– På vegne av Canon Europa ønsker jeg å gratulere alle de tre vinnerselskapene. Jeg ønsker i tillegg å oppfordre alle de som ikke nådde helt opp å ikke miste motivasjonen til å sette planene sine ut i livet. ”Ta spranget-konkurransen” ble etablert for å støtte Canons fokus på proffesional print markedet for 2010. Konkurransen var, og er fortsatt, en oppfordring til bransjen om å ta spranget videre og til å tenke nytt. Vi håper at vinnerbidragene kan inspirere resten av bransjen til å gjøre det samme, sier Mark Lawn, European Marketing Manager, Professional Print, Canon Europe.

– Vi ønsker de tre selskapene lykke til og ønsker å fremheve at Canon er forpliktet til å støtte dem – som med alle våre kunder – slik at de kan nå sine forretningsmål ved å sette planen ut i livet.

Vinnerne mottar følgende:
Førstepremie – en fullkonfigurert Canon imageRUNNER ADVANCE C9070 PRO digitaltrykkmaskin med Essential Business Builder support
Andrepremie - en 44” Canon imagePROGRAF iPF8300 storformatskriver, med startpakke og Essential Business Builder support.
Tredjepremie – en skreddersydd Essential Business Builder konsulentrådgivning levert av uavhengig tredjepart.

Totalverdien av premiene er på over 800 000 NOK.

Canon er et verdensomspennende konsern som i 2009 omsatte for ca. 219 milliarder norske kroner. Canon Norge as hadde i 2009 en omsetning på ca. 1,5 milliarder norske kroner. Selskapet hadde samme året 333 medarbeidere fordelt på 10 Canon Business Centere i ulike deler av landet, og på hovedkontoret i Oslo.
Canon er den ubestridte lederen innen både bildekommunikasjon og dokumentbehandling for både konsument- og bedriftsmarkedet. Vår produkt- og løsningsportefølje omfatter alt fra foto, video, skrivere, skanner og faks til multifunksjonsprodukter med tilhørende løsninger og tjenester. Mer informasjon om selskapet finnes på www.canon.no

Download the full press release [PDF, 92 KB]

Finner du ikke det du leter etter? Prøv vårt nyhetsarkiv for eldre produktbilder.