Canon lanserer to nye 44-tommers fargeskrivere for CAD-, GIS- og produksjonsmarkedene

Større harddisk og mer minne gir økt effektivitet. Ny regnskapsfunksjon gir kontroll over utskriftskostnadene. Fargeskriverne har administratormodus for økt sikkerhet, kontroll og effektivitet. Forbedret HP-GL/2-støtte øker produktiviteten.

Oslo, 1. november 2010 – Canon utvider i dag utvalget av skrivere til CAD- og GIS-markedet med lanseringen av to nye storformatskrivere – imagePROGRAF iPF815 og iPF825 – med høy utskriftshastighet, fem blekkfarger og fargeutskrifter med 44-tommers bredde. Med høye utskriftshastigheter og eksepsjonell bildekvalitet er skriverne spesielt godt egnet for områder som blant annet arkitektur, ingeniørvirksomhet og konstruksjon (AEC), mekanisk CAD (MCAD), elektronisk designautomatisering (EDA), geografiske informasjonssystemer (GIS) og butikkreklame.

imagePROGRAF iPF815 og iPF825 er etterfølgere til imagePROGRAF iPF810 og iPF820. De oppdaterte modellene har høy utskriftshastighet og leverer storformatutskrifter i enestående kvalitet med klare farger. De nye modellene er i tillegg utstyrt med regnskapsfunksjon, administratormodus, større harddisk, mer minne til filbehandling og forbedret HP-GL/2-støtte.

Det nye programmet for kostnadsoppfølging har avanserte funksjoner som gir nøyaktig behandling av jobbhistorikk og annen informasjon, noe som gjør det mulig for brukerne å innhente utskriftsjobbdata og beregne utskriftskostnader. Den integrerte funksjonen for økonomimodus er velegnet til utskrift av raske skisser og korrektur og reduserer både utskriftskostnadene og blekkforbruket.

Den nye administratormodusen gir økt sikkerhet, kontroll og effektivitet i nettverksmiljøer. Begge skriverne er i tillegg utstyrt med 29 passordbeskyttede innbokser.

Med harddisk på 160 GB er harddiskkapasiteten doblet i forhold til forrige modell, og det finnes også et verktøy for sikker sletting. iPF815 og iPF825 har også 32 MB minne, en imponerende økning fra 3 GB på foregående modeller, noe som gir mer effektiv behandling av store utskriftsjobber.

Begge modellene har USB 2.0 High Speed-grensesnitt og nettverksfunksjon, og iPF825 har også en stor, portabel kurv for oppsamling av utskrifter. Forbedret HP-GL/2-støtte betyr at utskrifter generert fra de fleste vanlige CAD-baserte programmer, behandles mer effektivt.

Skriverne har nøyaktig linjegjengivelse med en minste linjebredde på 0,02 mm. Med utskriftsoppløsning på 1 200 dpi, leverer imagePROGRAF iPF825 og iPF815 også suveren bildekvalitet.

Begge modellene skriver ut en fargetegning i A1-format i løpet av 24 sekunder og opptil 120 tegninger i A1-format i timen. Tegninger i A0-format skrives ut i løpet av 45 sekunder.

iPF825 har dobbel valse som gir enda større produktivitet og fleksibilitet. Når du skriver ut store volumer, kan du bruke to ruller med samme papir eller to ruller med ulike medietyper.

De nye motorene har stort utskriftsområde med kun 3 mm marger på alle sider.  Du kan bruke blanke/halvblanke papirtyper og skrive ut kantløse utskrifter i formater opptil 42 tommer. Det sparer tid på etterbehandling, og en selvdrevet roterende papirskjærer starter med det samme utskriften er ferdig, noe som gir raskere produksjon.

En annen effektiviserende funksjon på begge modellene er blekkassettene med høy kapasitet som kan skiftes mens utskriften pågår. Modellene er utstyrt med 330 eller 700 ml blekkassetter med pigmentbasert blekk i matt sort og fargestoffbasert blekk i sort, cyan, magenta og gult.

– 24-tommers iPF650 og iPF655 og 36-tommers iPF750 og iPF755 er allerede populære skrivere og vinner stadig større innpass på CAD- og GIS-markedene. Utviklingen av de nye 44-tommers modellene bedrer produkttilbudet vårt i disse markedene med banebrytende nye funksjoner som maksimerer produktiviteten og øker brukervennligheten. Disse nye tilskuddene i serien av storformatskrivere byr på den raskeste utskriftshastigheten, den høyeste presisjonen og de mest avanserte funksjonene som er tilgjengelige på CAD-, GIS- og produksjonsmarkedene, sier Toril Røstum, Produktsjef Canon Norge.

imagePROGRAF iPF815 og iPF825 vil være tilgjengelige på det europeiske markedet fra 1. november 2010.

Canon er et verdensomspennende konsern som i 2009 omsatte for ca. 219 milliarder norske kroner. Canon Norge as hadde i 2009 en omsetning på ca. 1,5 milliarder norske kroner. Selskapet hadde samme året 333 medarbeidere fordelt på 10 Canon Business Centere i ulike deler av landet, og på hovedkontoret i Oslo.
Canon er den ubestridte lederen innen både bildekommunikasjon og dokumentbehandling for både konsument- og bedriftsmarkedet. Vår produkt- og løsningsportefølje omfatter alt fra foto, video, skrivere, skanner og faks til multifunksjonsprodukter med tilhørende løsninger og tjenester. Mer informasjon om selskapet finnes på www.canon.no

Download the full press release [PDF, 98 KB]

Finner du ikke det du leter etter? Prøv vårt nyhetsarkiv for eldre produktbilder.