Canon lanserer ny skanner med glassplate

Oslo, 25. august 2010 - Canon lanserer en ny skanner med glassplate. Skanneren er kompatibel med imageFORMULA-skannerserien ved hjelp av en enkel USB. Skanneren gir økt fleksibilitet til hvordan bedrifter skanner dokumenter. Brukere kopierer og prosesserer dokumenter med uregelmessige størrelser ved hjelp av en automatisk dokumentmater. Den nye enheten 101 skanner hver side på under 3 sekunder. Dette er mer enn 50 % raskere enn andre modeller på markedet. I tillegg gir ergonomisk design og høy presisjon bedre arbeidsproduktivitet.

Produktet skanner dokumenter i opptil 216 – 365 mm i 1200 dpi. Skanneren egner seg for alle typer kontormiljøer. Den skanner mindre dokumenter som pass og visittkort fra A5-størrelse – dette sparer både tid og kostnader.

Å kunne veksle mellom ulike Canon-skannere i en enkel skanneroperasjon betyr at man kan skanne en bunke dokumenter ved hjelp av både skanneren med glassplate og en skanner med automatisk dokumentmater samtidig. Denne muligheten betyr at bilder kan lagres som enkeltfiler, uavhengig av deres opprinnelse. Dette gir raskere og enklere håndtering.

Enkel og kompakt design gjør at skanneren er perfekt for deling på tvers av avdelinger hvor Canon imageFORMULA-skannerene allerede er i bruk. Enheten kan enkelt pakkes bort etter bruk.
- Mange bedrifter har behov for å skanne og håndtere dokumenter elektronisk på kontoret. Det er i dette miljøet at brukere regelmessig skanner en kombinasjon av bøker, artikler, pass og tynne og sarte dokumenter som ikke egner seg for automatisk mating, sier Toril Røstum, produktsjef i Canon Norge.

En unik innstilling tilrettelegger for skanning med åpent glass. Brukeren får dermed samme kvalitet som om glaset var dekket.

Skanneren har også automatisk fargegjenkjennelse, endrer størrelse og retter skjeve dokumenter automatisk.

Skanneren er tilgjengelig fra august, og går overens med imageFORMULA DR-2010C, DR-2510C, DR-3010C, DR-4010C, DR-6010C, DR-6050C, DR-7550C og DR-9050C.

Download the full press release [PDF, 73 KB]

Finner du ikke det du leter etter? Prøv vårt nyhetsarkiv for eldre produktbilder.