Canon opplever 80 % økning i workshop-deltakelsen nå som digitaltrykkmaskinene åpner for nye muligheter

- 80 % økning i deltakelsen på Canons Essential Business Builder-program. - Over 450 europeiske bedrifter i den grafiske bransjen deltok på kurs og fikk rådgivning i første halvdel av 2010. - Voksende interesse fra hustrykkerier som ønsker å øke effektiviteten og forretningsverdien.

Oslo, 8. november 2010 – Canon Europa, en ledende aktør innen bilde- og utskriftsløsninger, rapporterer om 80 prosent økning i antall bedrifter som deltok i Canons Essential Business Builder-program i første halvdel av 2010 sammenlignet med samme tidsrom i fjor. Formålet med programmet er å hjelpe kunder i grafisk bransje med å videreutvikle forretningsdriften. I første halvdel av 2010 har over 450 europeiske bedrifter i den grafiske bransjen deltatt aktivt i Canons Essential Business Builder-program.

Programmet består av workshoper med opplæring og skreddersydd veiledning spesialutviklet for å hjelpe kundene i grafisk bransje med å videreutvikle virksomheten i form at nye inntektskilder og forbedret fortjeneste. Hver workshop holdes av en uavhengig spesialist i bransjen, og målet er å gi kundene kunnskap og innsikt i emner som forretningsplanlegging, web-til-trykk-tjenester og å selge digitaltrykk.

Niklas Nilsson som er administrerende direktør i svenske Printus, sier: – Vi deltar på Business Builder-arrangementer så ofte vi kan for å holde oss oppdatert på nyheter og nye ideer og for å få en bekreftelse på at vi er på vei i riktig retning. Det hjelper oss å holde tankevirksomheten i gang, og det gir oss nye forretningsideer.

Business Builder-programmets voksende popularitet er et bevis på Canons kontinuerlige arbeid for at kundene skal ha de beste muligheter for lykkes når de gir seg i kast med nye forretningsområder. Canon tilbyr rådgivning innen utarbeiding av forretningsplaner og utvikling av nye markeder, prosesser og inntektskilder, og kundene setter stor pris på muligheten til å få råd og veiledning fra uavhengige konsulenter.

Canon har også merket en betydelig økning i antallet hustrykkerier som ønsker å skaffe seg mer kompetanse via Canons omfattende Business Builder-moduler som inneholder nøkkelpunkter fra Canons rapport om hustrykkerier, Corporate Reprographics Trends & Opportunities, samt veiledning om implementering av web-til-trykk-løsninger i hustrykkerier.

– Workshopene er utviklet for bedriftsledere i alle typer profesjonelle trykkerivirksomheter, og vi har merket oss at kursene er blitt mer populære over hele linjen, sier Bjørn Frantsen, markedsansvarlig Professional Print i Canon Norge. – Veksten i hustrykkerisegmentet har vært spesielt kraftig, noe som skyldes at stadig flere trykkeriavdelinger innser at de må utvikle tjenestetilbudet for å øke sin egen forretningsverdi og effektiviteten i bedriften som helhet.

Peter Lancaster som eier W2P Ltd og er ekspert på web-til-trykk-strategi og implementering, forklarer hvorfor kursene og veiledningen i Business Builder-programmet er blitt så populære på følgende måte: – Bedrifter tenker kanskje at "vi vet at vi må etablere oss på Internett, men vi er avhengig av å generere inntekter samtidig som vi setter av nok tid og ressurser til prosessen. Hvordan kan vi unngå fallgruvene og utarbeide en effektiv plan som faktisk lar seg gjennomføre?" Canon tilbyr disse bedriftene veiledning fra uavhengige eksperter. Etter hvert som Business Builder-programmets anerkjennelse vokser, setter kundene stadig større lit til at Canon kan skaffe til veie konsulenter som kan hjelpe dem med denne typen spørsmål.

– Canons Essential Business Builder-program har vært en stor hjelp, sier Neil Long, administrerende direktør for Longridge Print i Storbritannia. – De to web-til-trykk-modulene er virkelig gode – jeg anbefaler dem for alle som tror at web-til-trykk kun dreier seg om visittkort og markedsføring av eiendom. Man får virkelig øynene opp for potensialet.

– For å hjelpe kundene med å ta forretningsplanene et steg videre mener vi i Canon at det er veldig viktig å kunne tilby kundene bedriftsrådgivning og støtte i tillegg til digital teknologi og ekspertise. Det er selve kjernen i Canons Essential Business Builder-program, og det er også forklaringen på den økende populariteten, avslutter Bjørn Frantsen.

Canon er et verdensomspennende konsern som i 2009 omsatte for ca. 219 milliarder norske kroner. Canon Norge as hadde i 2009 en omsetning på ca. 1,5 milliarder norske kroner. Selskapet hadde samme året 333 medarbeidere fordelt på 10 Canon Business Centere i ulike deler av landet, og på hovedkontoret i Oslo.
Canon er den ubestridte lederen innen både bildekommunikasjon og dokumentbehandling for både konsument- og bedriftsmarkedet. Vår produkt- og løsningsportefølje omfatter alt fra foto, video, skrivere, skanner og faks til multifunksjonsprodukter med tilhørende løsninger og tjenester. Mer informasjon om selskapet finnes på www.canon.no

Download the full press release [PDF, 103 KB]

Finner du ikke det du leter etter? Prøv vårt nyhetsarkiv for eldre produktbilder.