NDS går for Canon

Oslo, 8. september 2010 - Norsk Data Senter AS (NDS) inngår leverandøravtale med Canon. Avtalen har en årlig verdi på ca. 30 millioner kroner, og består av utvidet samarbeid innenfor alle Canons forretningsområder. NDS er en av de største utskriftsleverandørene i det norske markedet. Som et ledd i å styrke deres posisjon ønsker NDS å tilby kundene sine mer avanserte multifunksjonsprodukter og utskrift- og dokumentløsninger enn tidligere. I denne prosessen utpekte Canon seg som den leverandøren som harmonerte best med NDS sin måte å tenke forretningsprosesser på.

Markedet etterspør i større og større grad løsninger som kan effektiviserer dokumentflyten i bedriften, og dermed bidra til å kutte kostnader. Canon har en betydelig satsning på nettopp dette området, og ble på grunn av dette NDS sin foretrukne leverandør. I samarbeid med Canon får kunden nå en strømlinjeformet og individuelt tilpasset løsning for kontoret.

- Canon er et kjent begrep og en kjent merkevare i Norge. Navnet står for kvalitet, seriøsitet, trygghet, profesjonalitet og høy kunnskap. Vi ønsker at våre kunder skal ha en opplevelse utover det vanlige, og da er vi nødt til å tilby dem det beste som finnes på markedet, sier Petter Kopperud, salgsdirektør i NDS. Våre forventninger er at avtalen vil skape mer fornøyde kunder som kan utnytte teknologien på en bedre måte og ikke minst bidra til at kunden får en bedre ROI, avslutter Kopperud.

- Avtalen med NDS bidrar til å øke markedspenetrasjonen til Canon. Dette er et viktig ledd innen Canons IT-office - satsning. Vi har store forventninger med tanke på økning av markedsandeler i viktige salgsregioner som følge av denne endringen, og det er med glede at vi ønsker NDS velkommen inn i Canon-familien, sier Petter Sjaastad, direktør for Canon Partner Channel i Norge.

Bakgrunnsdata om NDS
Norsk Data Senter AS (NDS) er et norsk IT-selskap etablert i 1979. NDS er landsdekkende og har en kundeportefølje bestående av store og mellomstore kunder i offentlig og privat sektor.
NDS leverer tjenester blant annet innenfor infrastruktur, IT-rådgivning, drift/forvaltning, e-handel og programvare.

Canon er et verdensomspennende konsern som i 2009 omsatte for ca. 219 milliarder norske kroner. Canon Norge as hadde i 2009 en omsetning på ca. 1,5 milliarder norske kroner. Selskapet hadde samme året 333 medarbeidere fordelt på 10 Canon Business Centere i ulike deler av landet, og på hovedkontoret i Oslo.
Canon er den ubestridte lederen innen både bildekommunikasjon og dokumentbehandling for både konsument- og bedriftsmarkedet. Vår produkt- og løsningsportefølje omfatter alt fra foto, video, skrivere, skanner og faks til multifunksjonsprodukter med tilhørende løsninger og tjenester. Mer informasjon om selskapet finnes på www.canon.no

Download the full press release [PDF, 68 KB]

Finner du ikke det du leter etter? Prøv vårt nyhetsarkiv for eldre produktbilder.