Canon presenterer fremtidige teknologier, løsninger og trender for nettverkskameraer på EXPO 2015

Oslo, 13. oktober 2015: Canon Europa, ledende leverandør innen bildeløsninger, viser i dag frem selskapets nyeste teknologier innen nettverksbaserte bildeløsninger (NVS/ network visual solutions) på Canon EXPO 2015 i Paris. Nyutviklingene understreker Canons satsing innen NVS-markedet og er et direkte svar på det stadig økende behovet for overvåking i dagens samfunn, inkludert løsninger som går ut over sikkerhetsmarkedet.

expo-banner.jpg

Canons nyutviklede nettverkskamera med høy deteksjonsfølsomhet og ultrateleobjektiv, gjør sin første entré i Europa på messen. Objektivet med høy forstørrelse gir åtte ganger høyere lysstyrke enn tradisjonelle nettverkskameraer med tele, noe som gir tydelig og presis overvåking og filming i ekstremt lite lys, uten behov infrarødt lys.

Canon presenterer NVS på EXPO som et av de viktigste vekstsegmentene for de neste fem årene. Bare i EMEA-regionen er det estimert at markedet for videoovervåking vil utgjøre nærmere 18 milliarder euro innen 2018¹, og Canon vil fortsette arbeidet med å styrke sin lederposisjon i dette dynamiske og hurtigvoksende markedet.

Canons nyeste teknologier og løsninger innen nettverksbaserte bildeløsninger presenteres sammen med de siste nyvinningene fra Canon Group-selskapene Axis og Milestone. De tre selskapene vil demonstrere sine egne produkter og tilbud, og samtidig vise hvordan de ved å samarbeide vil gi kundene enda flere innovative løsninger og fordeler.

– De nye selskapene i Canon Group – Axis og Milestone – vil spille en sentral rolle i Canons ambisjoner i det globale overvåkingsmarkedet. De tilfører lang erfaring, kunder, partnere, teknologier og løsninger. Canons globale investering i nettverksbaserte bildeløsninger befester vår satsing i bransjen og styrker også vårt forsknings- og utviklingsarbeid i denne sektoren de neste fem årene og fremover, sier Jacco Leurs, Canon Europas Head of Network Visual Solutions.

I tillegg til Canons NVS-teknologier som brukes til å forbedre overvåkingen i sikkerhetsøyemed, vil Canon også demonstrere hvordan NVS-funksjoner kan brukes til forbedringer på andre områder, for eksempel innen turisme og sport.

Du finner mer informasjon om Canons NVS-teknologier som skal stilles ut på Canon EXPO på http://www.canon-europe.com/expo eller ved å følge @CanonEXPOParis

¹ Inkluderer sikkerhetsutstyr og -tjenester ifølge IHS Security Systems Integrations Report – 2015

Current Feeds