Adobe og Canon utvider samarbeidet

Oslo, 19. oktober 2009 - Canon og Adobe har inngått et globalt partnerskap for å hjelpe bedrifter nå et nytt nivå innen utskrift, skanning og dokumentsikkerhet. En rekke av Adobes teknologier installeres nå i Canons nylanserte imageRUNNER ADVANCE-portefølje. Avtalen er en videreføring av samarbeidet mellom de to selskapene som startet i 2005.

Canons nye multifunksjonsserie kombinerer hardware, software og tjenester som forbedrer det moderne kontormiljøet. Ved å støtte Post Script, LiveCycle og PDF-formater får kunden større grad av fleksibilitet ved utskrift, skanning og lagring av dokumenter.

Den nye teknologien som inkluderes i Canons imageRUNNER ADVANCE-portefølje inkluderer:

• Adobe Post Script Printing som gir støtte til Adobe PostScript 3. Dette gjør at bedrifter får bedre kvalitet på dokumenter til en overkommelig pris.

• Adobe PDF-teknologi støtter blant annet PDF/A-arkivstøtte – som sikrer langtidslagring av dokumenter i henhold til norsk arkivlovgivning. I tillegg har man tilgang på PDF Reader extensions, PDF for Web, Adobe PDF-filformat og digitale signaturer.  Dermed gir Canons nye systemer sluttbrukerne en forbedret arbeidsflyt innen PDF-sentrerte forretningsprosesser.

• Adobe Livecycle Rights Management ES er integrert direkte inn i kontrollpanelet, for brukere som aktivt benytter seg av dette verktøyet. Programmet gir brukeren mulighet til å innføre egne sikkerhetsrutiner og rettigheter på dokumentet. Dette gjør at sensitiv bedriftsinformasjon beskyttes uansett hvor den sendes og til hvem.

- Å jobbe med industriledende partnere som Adobe gjør at vi kan inkludere verdiskapende funksjoner i den nye skriverplattformen vår. På bakgrunn av dette forventer vi at vi kommer til å levere store fordeler til våre kunder, sier Lars-Petter Pedersen, produktsjef i Canon Business Solutions.

Canon er et verdensomspennende konsern som i 2008 omsatte for ca. 225 milliarder norske kroner. Selskapet er anerkjent som ledende innovatør og leverandør av kommunikasjonsløsninger innen bilde- og dokumentbehandling for både privatpersoner og bedrifter på verdensbasis.

I Norge er Canon organisert i to selvstendige forretningsområder: Consumer Imaging (bildekommunikasjonsløsninger; foto, video, skrivere, skannere, faks og multifunksjonsprodukter, mm) og Business Solutions (print- og dokumentløsninger til kontor- og produksjonsmiljøer). Konsernet Canon Norge as hadde i 2008 en omsetning på ca.1,5 milliarder norske kroner, og ved utgangen av året var det 332 ansatte. Mer informasjon om selskapet finnes på www.canon.no

Last ned pressemeldingen (PDF: 113 kB) [PDF, 113 KB]

Finner du ikke det du leter etter? Søk i vårt   Nyhetsarkiv

Presserom