Canon lanserer nye imagePRESS-maskiner med Helix arbeidsflytløsning

Canon imagePRESS Oslo, 24. mars 2009 - De tre nye imagePRESS sort/hvitt-maskinene er et supplement for hustrykkerier, copy shops, datasentre og trykkerier. Maskinene er skalerbare og har en produktivitet, allsidighet og kvalitet som dekker nærmest ethvert behov. Maskinene kan leveres med Helix produksjonsarbeidsflyt - en intuitiv løsning for arbeidsflyt som bidrar til økt produktivitet.

De nye maskinene kan prismessig sammenliknes med mindre produksjonsmaskiner, men de har en driftssikkerhet som tilsvarer maskiner med høyt produksjonsnivå. Maskinene har kapasitet på opptil 3 millioner trykk pr måned. Bruksområdene er blant annet kataloger, hefter, direktereklame, presentasjoner, nyhetsbrev, finansrapporter, adressebøker og mediekampanjer.

Den nye imagePRESS-serien produserer fra 6 600 til 8 100 A4-sider i timen på ubestrøket materiell fra 52 til 300 g/m2 (bestrøket 240 g/m2) med opptil 1 200 dpi.

Maskinene kan leveres med Helix arbeidsflyløsning. Helix er utviklet av NT-Wares spesialister innen programvareutvikling. Løsningen strømlinjeformer produksjonstrykkprosessen, legger verdi til personaliserte småopplag, integrerer trykkbestillinger og produksjon samt styrer hustrykkeriene på en effektiv måte. Løsningen blir levert som et separat system eller som del av en integrert pakke. I tillegg er det også mulig å bygge ut og integrere løsningen med Canons eksisterende uniFLOW Output Manager. Dette muliggjør en sømløs integrering med bedriftens øvrige printere.

- Vi er veldig fornøyd med å kunne lansere den nye imagePRESS-serien med Helix arbeidsflytløsning. Nesten en tredjedel av all produksjonstrykking er i sort/hvitt – 42 % av dette volumet er digitalt, og dette fører til et stort behov for sort/hvitt-produksjonsmaskiner, sier Bjørn Frantsen, Marketing Professional i Canon Norge. imagePRESS 1110, 1125, 1135 er skalerbare maskiner, og sammen med Helix-løsningen får våre kunder meget produktive og kostnadseffektive integrerte løsninger. Dette er et eksempel på Canons betydelige og løpende investering og engasjement overfor grafisk bransje, avslutter Frantsen.

Helix-løsningen er spesielt nyttig som en direkte forbindelse for Web-to-Print. Ifølge en undersøkelse utført av InfoTrends vil Web-to-Print-jobber fordobles fra 2006 til 2010.

Canon er et verdensomspennende konsern som i 2008 omsatte for ca. 225 milliarder norske kroner. Selskapet er anerkjent som ledende innovatør og leverandør av kommunikasjonsløsninger innen bilde- og dokumentbehandling for både privatpersoner og bedrifter på verdensbasis.

I Norge er Canon organisert i to selvstendige forretningsområder: Consumer Imaging (bildekommunikasjonsløsninger; foto, video, skrivere, skannere, faks og multifunksjonsprodukter, mm) og Business Solutions (print- og dokumentløsninger til kontor- og produksjonsmiljøer). Konsernet Canon Norge as hadde i 2008 en omsetning på ca.1,4 milliarder norske kroner, og ved utgangen av året var det 332 ansatte. Mer informasjon om selskapet finnes på www.canon.no

Last ned pressemeldingen (PDF, 41 kB) [PDF, 40 KB]

Finner du ikke det du leter etter? Søk i vårt   Nyhetsarkiv

Presserom