Canon med to European Digital Press Association-priser

Canon imagePRESS1135 Oslo, 7. juli 2009 - Canons storformatprintere 6000S, 8000S og 9000S er kåret til beste produkt i fotoprinterkategorien. Canons imagePRESS 1135 stikker av med prisen innen Production Cut-Sheet Monochrome printer-kategorien.

- Vi er veldig glad for at produktene våre har fått disse prisene. Utmerkelsene understreker vårt løfte om å lansere nyskapende produkter som oppfyller den digitale trykkeribransjens krevende og varierte ønsker. Det siste året har vi utviklet en rekke spennende produkter og løsninger, og vi fortsetter å utvide vår portefølje av produkter, sier Vidar Vorpenes, markedssjef i Canon Business Solutions

Canons storformatprintere har 8-farget Lucia pigmentert blekk. Porteføljen har en økonomiinnstilling som gjør at den raskt produserer arbeid av høy kvalitet til en lavere totalkostnad ved å bruke 10-20% mindre blekk. Den innebygde 80 GB harddisken i maskinen lagrer informasjon lokalt, og det nye blekksystemet gjør at man kan fortsette utskriften selv om man må bytte blekk underveis.

Canons imagePRESS 1135 har en hastighet som aldri tidligere har vært sett på Canons sort/hvitt produksjonsmaskiner. Med 1200 x 1200 dpi og 256 ulike fargetoner produserer maskinen konsekvent skarp tekst og detaljerte nyanser på en rekke ulike typer media og størrelser.

EDP ble grunnlagt i 2006 av syv ledende Europeiske digitaltrykkmagasiner, og den første prisutdelingen ble holdt i 2008. Premieringen kaster lys på nyskapende produkter innen digitaltrykk. Dette dreier seg om forbedringer innen hastighet, kvalitet, brukervennlighet, funksjonalitet eller reduksjon av miljøpåvirkning eller kostnad for sluttbruker. Alle produkter evalueres av en teknisk komité som består av uavhengige konsulenter, redaktører, ingeniører og andre industriaktører.

Canon er et verdensomspennende konsern som i 2008 omsatte for ca. 225 milliarder norske kroner. Selskapet er anerkjent som ledende innovatør og leverandør av kommunikasjonsløsninger innen bilde- og dokumentbehandling for både privatpersoner og bedrifter på verdensbasis.

I Norge er Canon organisert i to selvstendige forretningsområder: Consumer Imaging (bildekommunikasjonsløsninger; foto, video, skrivere, skannere, faks og multifunksjonsprodukter, mm) og Business Solutions (print- og dokumentløsninger til kontor- og produksjonsmiljøer). Konsernet Canon Norge as hadde i 2008 en omsetning på ca.1,5 milliarder norske kroner, og ved utgangen av året var det 332 ansatte. Mer informasjon om selskapet finnes på www.canon.no

Last ned pressemeldingen (PDF, 110 kB) [PDF, 110 KB]

Finner du ikke det du leter etter? Søk i vårt   Nyhetsarkiv

Presserom