Canon kommer enda nærmere sine kunder med Concerto Stockholm

Stockholm, 9. september 2004 – Canon følger opp sin suksess i Frankfurt med den tredje messen i Concerto-serien. I dag åpner Concerto i Stockholm. Messene kombinerer bred internasjonal forretningsprofil med et mer intimt kundeforhold. Canons kunder får en anledning til å se hele Canons utvalg av forretningsprodukter og løsninger i aksjon.

Canon holder tre messer årlig i forskjellige europeiske regioner og regner med mer enn 1500 besøkende på hver messe - et tall som er beregnet å øke fra år til år. I tillegg til messene i Stockholm, Frankfurt og Moskva tidligere i år, avholder Canon sin fjerde messe i Milano i oktober. De besøkende på messene inkluderer kunder, potensielle kunder, forhandlere/distributører, alliansepartnere, media og industrianalytikere. De får muligheten til å se hele Canons strategi for forretningsløsninger.

Concerto Stockholm går i dybden på Canons forretningsløsninger og nylig lanserte produkter både for kontor- og profesjonelle utskriftsmiljøer, viser Canons helhetlige tilnærming til dokument- og utskriftshåndtering. Som en del av sitt løsningsutvalg, lanserer Canon sitt prisvinnende flaggskip iR3220N, en maskin som skriver ut 32 sider i minuttet. Den er designet med utviklede sikkerhetsfunksjoner for å møte dokument- og utskriftsbehovet i kontormiljøer, større arbeidsgrupper og i det offentlige.

Canon introduserer også sin nye webbaserte programvare for utskriftshåndtering, uniFLOW, som har blitt utviklet både for profesjonelle kopi/utskriftsmiljøer og kontormiljøer. uniFLOW gir bedriftene mulighet til utskriftskontroll og kostnadsstyringpå en mer effektiv måte.

- Suksessen til Canon Concerto i Stockholm har vist at Concerto er det perfekte utstillingsvindu for våre produkter og løsninger. Vi hadde over 1.000 besøkende på bare en dag. Dette viser at vår kundesentrerte fokus er en god strategi som blir ønsket velkommen av våre eksisterende og nye europeiske kunder og partnere, sier Hajime Tsuruoka, president og administrerende direktør i Canon Europa.

Kontaktperson i Canon Norge er: Heidi Figenschau
Tlf.: 22 62 93 37 – e-post: heidi.figenschau@canon.no

Canon er et verdensomspennende konsern som i 2008 omsatte for ca. 225 milliarder norske kroner. Selskapet er anerkjent som ledende innovatør og leverandør av kommunikasjonsløsninger innen bilde- og dokumentbehandling for både privatpersoner og bedrifter på verdensbasis.

I Norge er Canon organisert i to selvstendige forretningsområder: Consumer Imaging (bildekommunikasjonsløsninger; foto, video, skrivere, skannere, faks og multifunksjonsprodukter, mm) og Business Solutions (print- og dokumentløsninger til kontor- og produksjons-miljøer). Konsernet Canon Norge as hadde i 2008 en omsetning på ca. 1,5 milliarder norske kroner, og ved utgangen av året var det 332 ansatte. Mer informasjon om selskapet finnes på www.canon.no

Finner du ikke det du leter etter? Søk i vårt   Nyhetsarkiv

Presserom

Last ned